Dohányt reklámozni tilos, dohányboltot szabad

A törvény egyértelmű: dohányterméket nem szabad reklámozni. Se Magyarországon, se máshol az EU-ban. A 2008. évi XLVIII. törvény szerint:

19. § (1) Tilos a dohánytermék reklámja.
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott tilalom kiterjed a dohánytermék közvetett reklámjára is. Dohánytermék közvetett reklámja különösen az a reklám, amely
a) a dohányterméket közvetlenül nem jelöli meg, de a dohánytermékkel összefüggésbe hozható bármely más megjelölés vagy árujelző használatával alkalmas a dohánytermék reklámozására,
b) a dohányterméket más áru elnevezésével, megjelölésével vagy árujelzőjével mutatja be, vagy
c) más árut dohánytermék elnevezésével, megjelölésével vagy árujelzőjével mutat be.

Na de ha dohányt nem szabad, akkor dohányboltot szabad? A Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. (ND Zrt.) tájékoztatása szerint szabad. Az indoklás kb. annyi, hogy nem tiltja törvény.

– Marketing során magát a dohányboltot lehet reklámozni? – teszi fel a gyakori kérdést saját magának az ND Zrt., majd gyorsan meg is válaszolja:
Válasz:
Igen.

Hogy még világosabb legyen:

A dohánybolt reklámozása tilos?
Válasz:
Nem.

Annak, aki még így sem értené:

Lehet-e a Dohánybolt hollétet mutató táblát kitenni forgalmasabb helyekre?
Válasz:
Igen.

És akkor az eredmény, kedd 12 óra, Margit körút:

trafikszendvics1

Reklámoz dohányterméket? Nem reklámoz. Kávét, üdítőt, alkoholt és ajándéktárgyat reklámoz, amit mellesleg a dohányboltban lehet kapni. Van ilyen.