Gazdag akartam lenni és híres. Most az vagyok

  • Hajdú Péter 1997-ben készítette első tévés interjúját.
  • Ma ő Magyarország legnagyobb talkshowjának műsorvezetője és producere.
  • Cége tavaly már 760 milliós bevételt csinált.
  • Medgyessyvel és Habony Árpáddal is jóban van.
  • A tévés szakmában elég sokan utálják.

Novotel vagy MOMLeroy?

Ezt kell először eldönteni, mikor valaki találkozni akar Hajdú Péterrel. Végül a Leroyban találkoztunk.

Neki mindkettő természetes közege. Útba is esik a városba jövet-menet a tükörhegyi házából.

A Novotel még az életrajzi könyvében is benne van. Ide hívta még utoljára tárgyalni 2005-ben például Rudi Zoltán tévéelnököt, mielőtt őt és akkori műsorát, a Névshowrt kirakták az MTV-től.

A MOMLeroyban is ismerik. Néha odajön vagy biccent valaki az asztalunkhoz.

Hogyvagy-hogyvagy? Mindenrendben.

Komparatív előnyök

Hajdú pályatársaival beszélgetve az egyszer sem hangzott el, hogy kiemelkedően tehetséges beszélgető vagy műsorvezető lenne.

– Közepes fiú, nem kérdez kimondottal jól. A Fábryn vagy a Friderikuszon is látszik, ha unják a vendéget, de tehetség ügyében nem lehet velük egy lapon emlegetni – mondták kertévés forrásaink.

Ma viszont mégis neki van egyedül beszélgetős műsora főműsoridőben kereskedelmi tévében.

– Amihez nagyon ért, az a pénzszerzés. Legyen hirdető, szponzor, a Péter tudja kivel kell beszélni. Hogy hogyan kell rávenni embereket, hogy adjanak pénzt a műsorába. És hogyan kell rávenni a tévécsatornát, hogy adjanak neki műsoridőt – jelölték meg többen sikere kulcsát.

Nem vagyok és nem akarok klasszikus műsorvezető lenni, akit bármilyen műsorra elő lehet venni. Én abban vagyok jó, hogy hogy kell egy tévés produkciót összerakni. Pénzzel, gyártással, tartalommal. Az egészet együtt. Ez a komparatív előnyöm, amiben tényleg jobb vagyok mint bárki más, szóval nem csoda, ha erre építek.

Bulvárszimbionta

Hajdú díszletben

Hajdú és a Frizbi sikerének másik kulcsa egyébként a témaválasztás, és a kölcsönösen előnyös kapcsolat a bulvárlapokkal.

Egyfelől ő, és a szerkesztői jó érzékkel választják ki hetente azokat a témákat, amik éppen a Blikk vagy a Bors címlapján futnak, és ahonnan be lehet hívni egy szereplőt. A másik oldalról Hajdú egy rakás újságírót hív meg a műsor felvételére, akik általában "beharangozót" írnak az adásban történtekről.

– Péter egy korrekt üzletember, amikor sztorikról van szó. Persze van, ami nem szeret, például ha valaki arról ír, hogy tilosban parkol, de ezen elég hamar át lehet lendülni. Sok jó tippet ad az újságíróknak, érdemes vele jóban lenniük – mondta egy bulváros forrásunk.

Más azt emelte ki, ami egyébként Hajdú életrajzi könyvében is szerepel, hogy a producer saját magánéletével kapcsolatban sem túl szemérmes, ha címlapra lehet kerülni vele.

– Őt először celebként használták a bulvárlapok. Nyilván már volt képernyőn, de nem volt olyan ismert, mint most. Azok közé tartozott, akik maguk keresték meg az újságírókat, hogy írjanak róla, és úgy látszik bejött neki – mondta egy másik informátorunk.

Ez a kölcsönösen előnyös viszony csak egy alkalommal tört meg, amikor Hajdú vitatott körülmények között átvitte a Frizbit a StoryTV-ről a TV2-re. Akkor tévé tulaja, a Sanoma valószínűleg berágott, és az általuk kiadott lapokban egy darabig Hajdú semmilyen sztorival nem jelenhetett meg.

Fizetnek a vendégnek

Azt, hogy a műsorba kit hívnak meg, egy viszonylag szűk stáb dönti el. Ha kiválasztották a témákat, azt azért még egyeztetni kell a TV2 vezetésével, nekik ez ügyben vétójoguk van. A kiválasztott vendéggel egy előzetes interjú készítenek a szerkesztők, ebből a műsorvezető kap egy kivonatot: milyen sztorik vannak, mire érdemes rákérdezni.

– Nálam nincsenek előre megírt kérdések, nincs füles, amibe az adás közben valaki mondja, hogy mit kéne csinálnom – mondja erről Hajdú. Állítása azért meglepő, mert a legtöbb magyar (és külföldi) talkshowban nem hogy a kérdések, de a válaszok is le vannak egyeztetve előre a vendéggel. Spontán pillanat ezekben a műsorokban nincs

Azt viszont nem bízzák a véletlenre, hogy rá tudják venni a heti érdekesembert arra, hogy eljöjjön. A vendégeknek fizetnek, de hogy mennyit, arról sem Hajdú, sem a TV2 nem akart beszélni.

A műsor végi produkcióknak nem fizetünk, a vendégeknek azonban igen. Ha nehéz sorsú, általában civil embereket mutatunk be, többet fizetünk, ezzel is próbálunk segíteni rajtuk. Az “A” kategóriás sztárok pedig általában mindig több pénzt szeretnének, mint amennyit a produkció kínál.

Sikeres ez egyáltalán?

444 - A Frizbi (TV2) és a Házon Kívül (RTL) nézettsége 2013-ban | Infographics

– A Frizbit a TV2 a Heti hetes ellen indította el, ami nem volt halva született ötlet, és többször meg is verték vele az RTL-t – mondta egyik forrásunk.

–  Vasárnap, miután megszűnt a Heti hetes, filmmel szemben mentünk és ki voltunk szolgáltatva az prime time-os film hosszának. Szerdán mindig adott időben kezdődik a műsor. Ami az idei év nézettségét illet, nincs szégyenkezni valónk: 2013-ban 17-szer volt képernyőn a műsor, saját műsorsávjában a kereskedelmi célcsoportot tekintve 10-szer nyertünk, a teljes lakosságra vonatkozóan pedig 12-szer  – mondta a váltásról Hajdú.

A Frizbi-birodalom

Hajdú Péter műsorvezetői kvalitásain, vagy a Frizbi sikerén lehet vitatkozni, vállalkozásának sikerén kevésbé.

444 - Frizbi Entertainment (FE) Kft. nettó árbevétele | Create infographics

– Teljesen érthetetlen, hogy miért vele dolgoztatnak. Ma már szinte minden nagyobb külső gyártású TV2-es produkcióban benne van a cége. Ők gyártották az ÖsszeEsküvőket, a Megasztárt, a Bűnök és szerelmeket [ez a SuperTV2-n megy], és benne vannak a  Jóban Rosszban készítésében is – mondták a szakmában. Hajdú cége tavaly már 760 millió forintos éves árbevételt csinált.

– A cégem pályázaton nyerte el egyes műsorok gyártását. Nekünk itt az a dolgunk, hogy ha a tartalmi vezető például azt mondja, hogy ő egy olyan jelenetet szeretne, amiben egy Ferrari és egy Porsche versenyzik, akkor azt mondjuk neki, hogy a költségvetésből maximum egy Opel vs Ford csata jön ki. Fontos tudni, hogy a tartalomba mi nem szólunk bele – mondta Hajdú. Azt is hangsúlyozta, hogy a Jóban Rosszbant nem ők gyártják, abban csak alvállalkozóként vesznek részt más külsős céggel együtt, a műsort pedig az Interaktív gyártja.

Hajdú cége, a Frizbi Entertainment Kft. nem csak műsorgyártással foglalkozik, de reklámfelületet is értékesít.

– Elsősorban nyilván tévére és rádióra árulunk, de volt már kampányunk újságban is. Itt jön be a komparatív előnyöm. Jól tudok szponzort, hirdetőt szerezni. Leülök valakivel tárgyalni. Ötven százalék eleve utál, velük nem fogok üzletet kötni. A másik 50 százalékkal viszont elérem a maximumot – mondta.

Hajdú egy csomagolástechnikai vállalkozásba is belevágott.

– Mi csináljuk a Hell energiaital marketingjének egy részét. Az ottani tulajokkal merült fel, hogy csinálunk egy csomagoló céget. A vállalkozást meg is alapítottuk, de hogy őszinte legyek, ebből nem lesz már semmi – mondta.

Hagyótól Habonyig

Hajdú Péter és Habony Árpád az óriáskerék tövében (Fotó: atlatszo.hu)

Tévés körökben Hajdú politikai kapcsolatairól is sokat beszélnek.

Sokáig üzlettársak voltak Tornócky Anitával, aki Medgyessy Péter volt szocialista miniszterelnök nevelt lánya, a volt miniszterelnököt innen ismeri. Bár már nincs közös cégük, Hajdú Tornóczkyval és Medgyessyvel is jó kapcsolatban maradt.

– Nem hiszem, hogy Péter akár szoci, akár fideszes lenne. Pragmatikusabb ennél. Régen Hagyóval szerepelt, most Habonnyal fényképezték együtt – mondta Hajdú egyik ismerőse.

– Hagyó Miklós nem volt a barátom vagy akár jó ismerősöm. Akkor ismerkedtünk meg, amikor ő még nem volt politikus, hanem egy energiaitalokat forgalmazó cégnél dolgozott. Egy reklámfilm forgatásáról tárgyaltunk. Később kétszer volt vendég a műsorban, amikor zarándoklatokon vett részt – beszélt a kapcsolatról Hajdú.

A műsorvezetőt épp két hete fényképezték le a belvárosban Habony Árpáddal, Orbán Viktor miniszterelnök egyik legfontosabb tanácsadójával.

– A Kempinskiben voltunk vacsorázni. Magánemberként találkoztam vele. Én Katával, Árpád pedig a volt feleségével, Kaminski Fannyval volt. Utána felültünk az óriáskerékre. Nem mondanám, hogy Habony a barátom, de jó ismerősöm. Nem hiszem, hogy az én helyzetemben baj lenne azzal, hogy tartjuk a kapcsolatot. Sőt, büszke vagyok rá, hogy fideszes és szocialista politikusokkal is jó a viszonyom.

Épp a csúcson

– Nem hiszem, hogy a Péter tévéelnök, vagy kertévés vezérigazgató akarna lenni. Neki ez most a legjobb helyzet. A jól megy a cége, a műsora is a maga műfajában. Ha ennél magasabbra menne, az csak több felelősséggel járna, de nem élne tőle jobban, neki pedig az a fontos – mondta egy ismerőse.

– Híres és gazdag akartam lenni. Most az vagyok. Azt csinálom, amihez értek és amit szeretek. Jó életszínvonalat tudok biztosítani a családomnak. Van egy cégem, vannak megrendelőim és egy jó műsorom. Ezt akarom folytatni, nem változtatnék.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.