Tehet-e háború helyett seggrázást a címlapra a CNN?

  • A világ egyik vezető híroldala, a cnn.com hétfő reggel Miley Cyrus táncával foglalkozott vezető anyagban.
  • Ez elég sokaknak feltűnt.
  • Az Onion nevű vicclap írt egy tökéletes paródiát a CNN felelős szerkesztője, Meredith Artley nevében arról, miért tették ezt vezetőbe.
  • Ez olyan jól sikerült, hogy Artleynek még magyarázkodnia is kellett miatta.

"Azért tettük vezető helyre Miley Cyrus táncát, hogy az olvasók ráklikkeljenek, így növekedjen a látogatottságunk, ezzel pedig növelhessük a hirdetési bevételeinket"

- írja az Onion-posztban az ál-Artley.

Bár viccet magyarázni általában nem túl szerencsés, most teszünk egy kivételt: a poszt azért lett tényleg fantasztikusan vicces, mert semmi mást nem csinál, mint konkrétan és szó szerint leírja, hogy mi az igazság azzal kapcsolatban, hogy lehet-e twörkölésről szóló anyagot a vezető helyre tenni egy újságban miközben tömegek halnak meg Szíriában, Egyiptomban is súlyos a helyzet, erdőtűz pusztít Kaliforniában és jön Martin Luther King beszédének ötvenedik évfordulója.

Az Onion cikke

"Száguldott a látogatottság. Ezért tetünk mellé kísérő anyagokat, videókat és slide-show-kat, hogy ott is maradjon az olvasó. Nekünk ugyanis nem csak az a fontos, hogy sokan klikkeljenek, hanem az is, hogy utána itt maradjanak a látogatók. Ha ez sikerül, mehetünk a Fordhoz, a McDonald's-hez és a többi céghez a nagy pénzekért."

A paródiaposzt azt is nagyon viccesen megfogalmazza, ami általában a bulvárosodáson háborgók legnagyobb képmutatása - vagyis, hogy természetesen a háborgók is sokkal többször olvassák ezeket a cikkeket, mint az úgynevezett komoly anyagokat.

"Tudom, hogy rá fogtok kattintani, mert unatkoztok és egyébként is, egyszerűen úgyis kattintotok. Mennyivel nézték többen ezeket az anyagokat, mint az erdőtűzről szólóakat? Mondjuk hatgazilliószor?"

bbb22904389678a9_tumblr_ms46mnG9Tg1qh9nffo1_500.xxxlarge

"Persze, hazudhatnék, hogy azért tettük oda, mert popkulturálisan fontos. Ugyan már, kit hülyítsek ezzel? Azért tettük oda, hogy többen kattintsanak, amiért megkapjuk a pénzt, én pedig megkapom az elismerést. Ez a modern újságírás. Elérni, hogy rákattints ERRE ITT."

A paródia olyan jól sikerült, hogy sokan komolyan elhitték, hogy a CNN szerkesztője írta. Bár az Onion elég ismert oldal, azért mindenki, aki olvasott már internetes kommentet, tudja, hogy az emberek gyakorlatilag bármit el tudnak hinni.

Magyar hasonlattal: ez nagyjából olyan, mintha a Hírcsárda írna egy posztot Gazda Albert, az Origo főszerkesztője nevében arról, hogy igen, tudjuk, hogy fontos téma a pedagógusbérek kérdése, a jegybanki alapkamat alakulása és az ellenzéki együttműködés, de ez a helyzet, hogy a vezető helyre a Filmklub

"Tíz legjobb kilógó mell az idei nyári vígjátékokban"

összeállítást tettük, egyszerűen mert sokszor annyian olvassák

(Igen, írhattam volna Uj Pétert és 444-et is, de hát egy komolytalan bulvárblog esetében ki lepődne meg azon, hogy akár a kormányválság közepén is arról írnánk, milyen szert próbált ki Ács Dani.)

Artley Twittere

Meredith Artley biztosan sok értetlenkedő levelet kapott, mert végül a Twitterén reagált, és írta meg, hogy nem ő írta a posztot. Viszont az is kiderült, hogy értette a poént, és szó sincs arról, hogy pereskedni akarna. Úgy tűnt, ő is viccesnek találta az egészet.

Kapcsolódó
Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.