A második világháborús tematika önmagában egyáltalán nem új a videójátékok világában, elég csak a Wolfeinstein 3D-re gondolni, a Call of Dutyról nem is beszélve. Az viszont már nem olyan gyakori, hogy konkrétan a holokauszt legyen egy játék középppontjában, az is egy gyerek szemszögéből. Az Imagination is the Only Escape című játékban éppen ez történik.
Luc Bernard brit fejlesztő először 2008-ban beszélt arról, hogy Nintendo DS-re készít egy játékot, amiben egy kisfiú a fantázia világába menekül a holokauszt elől. A fejlesztés akkor nem valósult meg. Bernard most egy crowdfunding kampánnyal tér vissza, hogy végre összejöjjön az Imagination.
A történet főszereplője Samuel, egy francia kisfiú, aki 1942-ben, a náci megszállás alatt idejének nagy részét egy erdőben tölti, ahol egyre inkább saját fantázivilágába zárkózik.
Ebben a világban megismerkedik egy beszélő rókával, akivel aztán különféle kalandokba keveredik.
A játék nagy része ebben a képzeletbeli univerzumban játszódik, ami Bernard szerint még jobban kiemeli azt a néhány részt, amikor visszatér a valóságba, és újabb csapások érik.
Bernard szerint a videójáték olyan élményt adhat, amire semmilyen más média nem képes. Mikor filmet nézünk, vagy könyvet olvasunk, passzívan fogadjuk be a történetet. Itt viszont a játékos aktívan azonosul a karakterrel, ahogy órákat tölt azzal, hogy őt irányítja. Így minden, ami a karakterrel történik, még mélyebben érinti a játékosokat, mintha egy könyvben olvasná ugyanezt.
A nagy különbség az Imagination és a többi második világháborús játék között Bernard szerint, hogy ez nem próbálja szórakoztatóvá tenni azt, mint például a Call of Duty.
"Azt akartam megmutatni, hogy a háború nem jó buli."
2008-ban a New York Times arról írt, a Nintendo nem támogatta a fejlesztést, mert túl kényesnek találták a témát. Később kiderült, nem teljesen ez volt a helyzet, a tárgyalások el sem kezdődtek a Nintendóval. Az igaz, hogy néhány játékben már felmerülnek hasonló kérdések - például a Bioshock Infinite-ben az amerikai rasszizmus története -, de alapvetően továbbra is az jellemző, hogy a legtöbb kiadó nagyon óvatos, ha ilyen témákról van szó.
Bernard éppen azért válaszotta a közösségi finanszírozást, hogy a vállalati óvatoskodás ne korlátozza semmiben. 125 ezer dollárt kell összegyűjtenie.
A játék terveit közben már bemutatta német és zsidó közönségnek, a visszajelzések pedig nagyon pozitívak voltak.
"Ha meg tudtam győzni holokauszt-túlélőket, akkor nem érdekel, hogy mit mond az átlagember."
Azt nem mondja, hogy az Imaginationből mindent meg lehet tanulni a történelmi tényekről, de szerinte arra mindenképp jó, hogy felkeltse a játékosok érdeklődését.
Forrás: a Verge cikke
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.