Nem hozta ki az ajándékot a webáruház, rossz értékelést írtak róla online, ezért 3500 dolláros (770 ezer forintos) bírságot kell fizetniük. Így legyen valaki tudatos vásárló Amerikában.
Ez a teljesen valószínűtlen történet még 2008-ban valamivel karácsony előtt kezdődött, amikor Jen Palmernek a Kleargear.com nevű siteról rendelt ajándékot a férje.
A holmik 30 nap alatt sem érkeztek meg, így a kifizetett pénz visszakerült a pár számlájára. Ez mondjuk a karácsonyukat már nem dobta fel. A nő többször próbálta elérni a webshop ügyfélszolgálatát, de nem járt sikerrel. Végül a ripoffreport-on (kb. az amerikai Tékozló Homár) posztolta élményeit, és lehúzta az áruházat.
Aztán évekig nem történt semmi.
2011-ben viszont kaptak egy emailt a Kleargear-től, hogy 3500 dollárral tartoznak nekik. A pénzt azért követelték tőlük, mert mikor három évvel korábban a webáruházban vásároltak (vagy vásároltak volna), akkor elfogadták a felhasználási feltételeket. Az apró betűs részen pedig volt egy bekezdés, ami arról szólt, hogy nem írhatnak rossz értékeléseket a webshopról.
Palmerék idegesen keresték 3 évvel azelőtt posztjukat a ripoffreport-on, hogy gyorsan letöröljék, de kiderült: a site csak 2000 dollár (439 ezer forint) ellenében hajlandó törölni a bejegyzést.
Azóta a Kleargear végrehajtást kért ellenük, a 3500 dollárt nem tudják kifizetni, és ügyvédre sincs pénzük.
Videó angolul.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.