Azért fizethetnek bírságot, mert rossz kritikát írtak egy szar webáruházról

Nem hozta ki az ajándékot a webáruház, rossz értékelést írtak róla online, ezért 3500 dolláros (770 ezer forintos) bírságot kell fizetniük. Így legyen valaki tudatos vásárló Amerikában.

Ez a teljesen valószínűtlen történet még 2008-ban valamivel karácsony előtt kezdődött, amikor Jen Palmernek a Kleargear.com nevű siteról rendelt ajándékot a férje.

A holmik 30 nap alatt sem érkeztek meg, így a kifizetett pénz visszakerült a pár számlájára. Ez mondjuk a karácsonyukat már nem dobta fel. A nő többször próbálta elérni a webshop ügyfélszolgálatát, de nem járt sikerrel. Végül a ripoffreport-on (kb. az amerikai Tékozló Homár) posztolta élményeit, és lehúzta az áruházat.

Aztán évekig nem történt semmi.

2011-ben viszont kaptak egy emailt a Kleargear-től, hogy 3500 dollárral tartoznak nekik. A pénzt azért követelték tőlük, mert mikor három évvel korábban a webáruházban vásároltak (vagy vásároltak volna), akkor elfogadták a felhasználási feltételeket. Az apró betűs részen pedig volt egy bekezdés, ami arról szólt, hogy nem írhatnak rossz értékeléseket a webshopról.

Palmerék idegesen keresték 3 évvel azelőtt posztjukat a ripoffreport-on, hogy gyorsan letöröljék, de kiderült: a site csak 2000 dollár (439 ezer forint) ellenében hajlandó törölni a bejegyzést.

Azóta a Kleargear végrehajtást kért ellenük, a 3500 dollárt nem tudják kifizetni, és ügyvédre sincs pénzük.

Videó angolul.

Eközben Magyarországon.