A veszteséges és egyre gyengélkedő japán elektronikai óriás (a tegnap Samsungja) ma reggel jelentette be, hogy nagy költségcsökkentési akcióba kezd. Ötezer embert rúg ki, összesen 988 millió dollár fix költséget vág.
A márciusban záruló pénzügyi évben a szórakoztatóelektronkai és mobilüzletág 1,1 milliárd dollár veszteségére számít a Sony. (A mobilos veszteséget, egy Xperia Z1 tulajdonosaként mélyen megértem. Pokoli készülék, pokoli.)
A létszámcsökkentés csak jövőre indul, és elsősorban a Vaio PC-s üzletágat valamint a tévégyártó üzletágat érinti. A Vaiót eladják a Japan Industrial Partners nevű befektetési alapnak, csak 5 százalékos tulajdonrészt tartanak meg.
A Sony eddig zászlóshajónak számító tévégyártását is külön cégbe szervezi ki júliustól. A tévébiznisz 2004-ben volt utoljára nyereséges, azóta kilenc év alatt 7,5 milliárd dollár veszteséget okozott a vállalatnak. (Ez jó esetben fél Paks II-nek felel meg, de lehet, hogy csak egyharmad, 6838,2 Simon Gábor, a lenyúlt magánnyugdíjpénztári vagyonnak alig több mint a fele. Lélegeztetőgépre most nem számoljuk át.)

De akkor miből él a Sony? (Azon kívül, hogy szombaton zárva tart.) Az óriásvállalat maga még annak ellenére is nyereséges, hogy a fő tevékenységének tartott üzletágakban csak veszít: a márcisuban záruló pénzügyi évben 750 millió dollár eredményre számít, ami gyengébb a várakozásoknál, mert jócskán lerontja a tévé-, mobil- és audioberendezés-gyártás, de a pénzügyi szolgáltatások üzletág például kiugróan nyereséges. (Business Insider)