Dolgok amikkel a közmédia nem boldogul egyedül: hírgyártás

Nem várható el reálisan egy állami szervezettől, hogy minden elképzelhető közszolgáltatást egyedül oldjon meg. Ilyenkor kell segítséget kérni másik szervezettől, egyházaktól, a civil szférától, vagy akár a piacról. Előfordul az ilyesmi.

Az MTVA-nak most az alaptevékenységüktől teljesen idegen hírgyártással gyűlt meg a baja. A szervezet időben felismerte, hogy túl nagy fába vágta a fejszéjét, és nem volt ciki nekik segítséget kérni. A legalkalmasabb partnert a közmédia a Strategopolis Kft-ben találta meg, amiben 2011-ig Giró-Szász András kormányszóvivő is tulajdonos volt. Ezt az atlatszo.hu ásta ki.

A Strategopolis Kft. megbízható cég. Dolgoztatott velük a Fidesz parlamenti frakciója is, a többségi tulajdonos, Bódi Gábor Imre pedig a szintén kormányzati kedvenc Századvég Gazdaságkutatóban is érdekelt.

Szóval ez a szellemű műhely segít be a közmédiának, évi potom 42 millió forintért hírblokkokat készíteni. Nélkülük ez nem megy, én nem is értem, hogy korábban, hogy oldották meg ezt a feladatot.

Az MTVA nyilván remek üzletet csinált, mert talán még a sajátjaiknál is objektívebb hírekhez jutnak (már ha ez egyáltalán lehetséges), az így készült  anyagokat pedig tovább értékesítik vidéki magánrádióknak. Közben a Strategopolis sem jár rosszul, mert a pénz mellé ingyen kapja az MTI / MTVA híreket alapanyagnak, és viszonylag olcsón (havi 300 ezer forinért) bérelheti az MTI hangstúdióját, ahol felmondják az eladásra váró híranyagot.

Ez az a ritka eset, amikor tényleg a kecske is, meg a káposzta is. Bárcsak nekünk jönne össze egyszer ilyen.