Ma reggel a Hvg robbantotta a hírbombát: a választások után jöhetnek a nemzeti italboltok. A tízmillió alkoholista országában ennél parábbnál para már nem is lehetne a helyzet.
Egyelőre semmi sem biztos, csak suttognak róla, hogy állami monopóliummá válna minden olyan szeszes ital kereskedelme, amitől tényleg be lehet rúgni. A sörök és borok maradhatnának az élelmiszer- és dohányboltokban, a tömények, a sütőrumok, a kevertek, a viszkik és vodkák azonban röpülnének egy sokkal szomorúbb helyre; a nemzeti italboltba.
Mindenki őrizze meg a hidegvérét!
Mi már lenyugodtunk és szépen elkezdtünk felkészülni a legrosszabbra. A legrosszabbra való felkészülés közben azonban felmerült egy ötlet, hogyan kovácsolhatnánk hasznot ebből a - földönfutó zsurnalisztaként - haszonná kovácsolhatatlan helyzetből.
Láttuk, mi történt a dohányboltokkal annak idején, feltételezhető, hogy ezúttal is hasonló lesz a koreográfia. A nemzeti italboltoknak szüksége lesz egy egységes logóra.
Itt jövünk mi a képbe! Ha eljön a NAP, és megszületik a DÖNTÉS, csak tessenek idekattintani azok az öltönyök akik logópályázatokat szoktak kiírni. Mi már most előrukkoltunk néhány ötlettel. Természetesen mindegyik alkotás megvásárolható lesz. Akár fizikai formában, hogy bárki kiaggathassa nappalija falára, de úgy licenszileg is, ha értik mire gondolok. Sok millió forintra. Arra gondolok.
Nem, még mindig nem az alkotások következnek.
Szükségszerűnek érzek egy kis magyarázkodást, mielőtt bárki azt gondolná, hogy képes lenne azt rekreálni, amit én most prezentálni készülök.
Na, és akkor mi van? Következzenek végre a tervezetek!
A már megszokott színvilágot és betűtípust kombináltam egy részegségtől felborult biciklista alakjával. Az alakot saját kezemmel vágtam körbe, majd illesztettem rá a "Nemzeti Tütübolt" feliratú alapra.
Különös gondot okozott nekem az "ü" betű létrehozása, de úgy érzem emberséggel teljesítettem a feladatot.
Ár: 500.000 forint
A képen Usain Bolt látható, aki egy kalinkás üveget tart a kezében. Először az üveget kellett körbevágnom, majd valahogy a jamaikai sztársportoló keze ügyébe helyezni. A koncepcióra tekinthetünk úgy is, mint képrejtvényre, de akár egy szánalmas szóviccként is felfoghatjuk. Lényeg a lényeg, majdnem fél órát dolgoztam vele.
A hátteret alkotó nemzeti színek szerintem csak dobnak - a már így is majdnem tökéletes - logóterven.
Ár: 2.000.000 forint
A harmadik és egyben utolsó logóterv kifejezetten a fiatalokat célozza. Megvalósítása ún. graffiti-technikával készült, ami manapság nagyon népszerű a fiatalok körében.
A színvilágot alapvetően megint a nemzeti trikolor határozta meg, de lehet, hogy itt-ott félrekattintottam, mert színtévesztő vagyok.
Az "itt" felirat pedig egyértelműen jelzi az italbolt tartózkodási helyét. A nyíl iránya kérésre módosítható.
Ár: 7 milliárd dollár
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.