A húsvéti időszakban vásárolt édességek mennyisége évről-évre csökken, de kevesebb fogy a sonkából is
– derült ki a GfK piackutató intézet adataiból.
A húsvéthoz kapcsolódva tízből négy magyar család vásárol csokoládét és édességet. A „szezonális finomságok vásárlóközönsége” évek óta stabil, de a háztartások által megvett mennyiség egyre csökken.
A húsvéti ajándékcsomagok kereslete nagyon visszaesett tavaly: 2012-ben átlagosan 1860 forintot költött egy háztartás ajándékcsomagra, tavaly már csak 1580 forintot.
Stabil viszont a csokoládéfigurák iránti kereslet, húsvéti nyulakra, tojásokra és egyéb figurákra kb. 1950 forintot költött egy háztartás mindkét évben.
A kereskedelmi márkák jelentősége a húsvéti édességek piacán továbbra is messze elmarad a napi fogyasztási cikkek teljes piacán mért átlagtól.
Az olcsóbb sajátmárkás húsvéti édességek vásárlói bázisuk csaknem 40 százalékát vesztették el a 2013. március-áprilisi időszakban a 2012-eshez képest.
Az ünnepi időszak másik hagyományosan fontos terméke a sonka. 2013 egy átlagos hónapjában ötből egy háztartás vett sonkát, de a húsvéti szezonban kétszer ennyien. A háztartások tavaly a húsvéti időszakban vásárolták az éves sonkamennyiség majdnem felét.
De a 2012-es csúcsidőszakhoz képest így is 9 százalékkal kevesebb sonka fogyott 2013-ban.
Az értékbeli forgalom viszont lényegében stabil maradt a jelentős áremelkedés miatt. A húsvéti főtt füstölt-sonkát az idősebb, 50 év feletti háziasszony által vezetett háztartások vásárolták nagyobb arányban, a 39 évnél fiatalabb háziasszony által vezetett háztartások viszont országos arányukhoz képest kevésbé vették ezeket a húskészítményeket. (MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.