A cím persze erős túlzás, de mégsem teljesen: a nálunk kevésbé, világszerte ismert édességmárka, a Cadbury tejcsokis szeletében sertéstől származó DNS-t találtak a malajziai hatóságok. Disznót enni pedig a muszlim országban tilos, ellenkezik a helal (halal) étkezés szabályaival.
Nem a Cadbury az első, amelyik elbukik az országban 2010 óta bevezetett DNS-teszten: talátak már sertés-DNS-t a Tabasco (csípős szósz) és a Heinz termékeiben is. A Cadburyt gyártó Mondelez azonnal visszahívta két termékét is, a Cadbury Dairy Milk Hazelnut és a Cadbury Dairy Milk Roast bars névre hallgató édességeit.
A nagy kérdés persze az, hogyan kerül a tejcsokiszeletbe disznó.
Mivel az élelmiszer- és csomagolóipar iszonyatosan sokféle anyagot használ, az egyik lehetséges magyarázat az, hogy a csomagoláskor kerülhetett a legalább 5 pikogrammnyi (a gramm trilliomod része) DNS a termékbe, a csomagolóipar ugyanis használ állati származékokat különféle kenő- és adalékanyagokhoz. (QZ)