A múlt héten véget ért az E3, becsületes nevén Electronic Entertainment Expo, amit minden évben megrendeznek Los Angelesben, és ahol a legújabb videójátékokat, konzolokat és egyéb hardvereket szokták bemutatni. Idén azonban nem csak a csúcscímek bejelentésétől, hanem a szexizmust kiáltóktól is hangos volt a kiállítás.
Utóbbiak problémája az, hogy a bemutatott játékok többségében kizárólag férfi karakterekkel játszhatunk.
Az alábbi videóban össze is szedték az idei E3-as játékok főszereplőit, akik többé-kevésbé mind hozzák azt a tipikus borostás-négyszögállú férfikaraktert, amihez már évek óta hozzá vagyunk szokva.
A legnagyobb savat viszont egyértelműen a Ubisoft, és a legújabb Assassins Creed játéka, a Unity kapta.
Eredetileg női főhőssel is játszhattunk volna a francia forradalmat bemutató epizódban, a fejlesztés során azonban eldobták az ötletet, arra hivatkozva, hogy egy női karakter meganimálása rengeteg időt venne igénybe.
Ugyancsak az animálás miatt, végül az Ubisoft másik nagy címében, a Far Cry 4-ben sem választhatunk majd női karaktert.
A feministák legvéresebb hadosztálya egyből föl is sorakozott a Ubisoft ellen a Twitteren. Olyan dolgokat vágtak a fejlesztőcég fejéhez, mint hogy a francia forradalom legismertebb alakja is egy nő volt, meg különben is, a Metal Gear Solidban, (ami egy másik E3-as játék) a lovak valós időben történő szarását is le tudták animálni, akkor egy assassin-asszonyt miért ne lehetne.
Nem csak a játékokban volt kevés nő, hanem magán az E3-on is. Öten prezentáltak összesen a több napos rendezvényen, pedig sokan gondolják úgy, hogy ha a játékiparban több nő dolgozna, a lánykarakterek is megszaporodnának.
Attól még, hogy egy játék főhőse nő, nem biztos, hogy korrekt módon is ábrázolják a készítők.
Például érdekes, hogy a normális hölgy karakterekért sírók olyan E3-as címek helyett, mint a következő Infamous kiegészítő, vagy a Mirror's Edge 2, inkább az új Tomb Raidert és annak főhősnőjét, Lara Croftot látták a legszívesebben.
Emlékeztetőül:
Ez az a Lara Croft, akiről minden kicsit is képben lévő embernek két dolog jut eszébe:
Nyilván a játékipar nem teheti meg, hogy figyelmen kívül hagyja a nők igényeit. A videójátékokkal eltöltött idő már régen nem férfi kiváltság, illetve valószínűleg soha nem is volt az. A legújabb ESA felmérések szerint a gémerek 48%-a nő, bizonyos korosztályokban pedig ők vannak többen.
Sok női főszereplő viszont önmagában még nem jelent semmit. Főleg azért, mert ezeket a karaktereket rendszerint férfiak animálják. A nők csak az animátorok 16%-át teszik ki a játékiparban.
Ráadásul a férfi játékhősök között is találunk sztereotípiákat, és rengeteg köztük a szürke, jellegtelen figura. Sőt, tök érdekes, hogy az utóbbi idők két legemberibb és legjobban kidolgozott karaktere egy 8 és egy 13 éves kislány.
A Daily Dot kiborulásait vettem alapul
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.