Összesen 689 ezer angol anyanyelvű felhasználó neewsfeedjébe piszkáltak bele a Facebook házi pszichológusai. Tehát azt állítgatták, hogy mikor valaki felmegy a Facebookra, akkor milyen posztok, hírek, képek, stb. jelennek meg előtte.
Az embereket két csoportra osztották. Az egyik csoport feedjéből a negatív, a másikéból a pozitív posztokat vették ki különböző arányban. Tehát volt, akinek, akinek egyáltalán nem jelent pozitív/negatív tartalom, és volt akinek csak kevesebb, mint máskor.
Azt mérték, hogy ez változtatás hogy befolyásolja azt, amit a 689 ezer kísérleti alany maga kitesz a Facebookra.
Kiderült, hogy ha az emberek nem találkoznak pozitív bejegyzésekkel, akkor sokkal valószínűbb, hogy ők sem tesznek ki vidám tartalmat, sőt inkább negatív dolgokat posztolnak. Fordítva is igaz: ha valakinek a negatív dolgokat tüntették el a szeme elől, akkor ő is vidám dolgokat rakott ki.
Ennek azért van jelentősége, mert korábban még nem bizonyították ennyire egyértelműen, hogy a Facebook képes befolyásolni a használók érzelmeit, illetve hogy érzelmek átadhatóak személyes találkozás és testbeszéd nélkül.
A Facebooknak egyébként joga van ilyen kísérleteket végezni, bár ez az első eset, hogy ilyen léptékben csinálták.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.