A világ legnagyobb pszichológiai kísérletét végezte el a Facebook

TECH
2014 június 28., 20:28

Összesen 689 ezer angol anyanyelvű felhasználó neewsfeedjébe piszkáltak bele a Facebook házi pszichológusai. Tehát azt állítgatták, hogy mikor valaki felmegy a Facebookra, akkor milyen posztok, hírek, képek, stb. jelennek meg előtte.

Az embereket két csoportra osztották. Az egyik csoport feedjéből a negatív, a másikéból a pozitív posztokat vették ki különböző arányban. Tehát volt, akinek, akinek egyáltalán nem jelent pozitív/negatív tartalom, és volt akinek csak kevesebb, mint máskor.

Azt mérték, hogy ez változtatás hogy befolyásolja azt, amit a 689 ezer kísérleti alany maga kitesz a Facebookra.

Kiderült, hogy ha az emberek nem találkoznak pozitív bejegyzésekkel, akkor sokkal valószínűbb, hogy ők sem tesznek ki vidám tartalmat, sőt inkább negatív dolgokat posztolnak. Fordítva is igaz: ha valakinek a negatív dolgokat tüntették el a szeme elől, akkor ő is vidám dolgokat rakott ki.

Ennek azért van jelentősége, mert korábban még nem bizonyították ennyire egyértelműen, hogy a Facebook képes befolyásolni a használók érzelmeit, illetve hogy érzelmek átadhatóak személyes találkozás és testbeszéd nélkül.

A Facebooknak egyébként joga van ilyen kísérleteket végezni, bár ez az első eset, hogy ilyen léptékben csinálták.

Kiemelt videóink

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.