Bill Gates kedvenc, a bizniszről szóló könyve nemhogy nem újdonság, de annyira régi, hogy kapni is alig lehet - az Amazonon például egy eladó példány sincs.
A Business Adventures című könyvről van szó, amiben John Brooks, a New Yorker újságírója gyűjtötte egybe üzleti témájú cikkeit.
Gates egy másik világhírű multimilliárdostól, Warren Buffett-től kapta kölcsön a könyvet. Mindketten azért szeretik, mert szemben a manapság divatos üzleti könyvekkel, ez nem egy hogyan csináld könyv, amiben idióta listákba vannak szedve az olyan javaslatok, mint például az ingyenbüfé a dolgozóknak.
Brooks az amerikai gazdaság nagy korszakának krónikása volt, olyan vállalatok felemelkedését és bukását írta meg, mint például a Xerox. A könyvnek ez a fejezete ingyen is letölthető, Gates a saját blogjában tette hozzáférhetővé.
Gates a könyvről írt kritikájában pont a Xerox történetét emeli ki, ami különösen pikáns, tekintve, hogy a Microsoft - és a rivális Apple - mennyit, hogy is mondjam, tanult (?) az innovatív, de aztán újító szokásait feladó és unalmas fénymásolócéggé alakuló techcégtől.
De olyan legendás bukásokról is szó van a könyvében, mint a Ford Edsel. Az ötvenes évek végén gyártott limuzin sok szempontból megelőzte a korát, de hatalmas piaci bukás volt, ami aztán évekre visszavetette a Fordot, így a márkanév, az Edsel egy időben a bukás szinonímája volt. (WSJ via Quartz)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.