Ha hiszik, ha nem, a Facebooknak már havi 1,32 milliárd felhasználója van, és 30 százalékuk csak mobilon nyomja

gazdaság
2014 július 23., 20:59

A Facebook publikálta az üzleti mutatóit és a látogatottsági adatait 2014 második félévéről. A számok szerint felhasználók tekintetében töretlen a növekedés, de már nem is ez a meghökkentő, hanem hogy mennyire fontossá váltak a cég portfóliójában az okostelefonos felhasználók.

A Facebook reklámbevételeinek 62 százalékát a mobilplatformról szerezte, és 1,32 milliárd havi felhasználójának majdnem harmada, 399 millió ember csak mobilról jelentkezik már be.

A cég pénzügyi mutatói is felülmúlták a Wall Street várakozásait. Korábban 2,81 milliárdos bevételt és 32 centes részvényenkénti hozamot vártak, de előbbi 2,91 milliárd, utóbbi pedig 42 cent lett.

Közben egyre többen reklámoznak a Facebookon, a profillal rendelkező reklámozók ugyanis látják, hogy egye kevesebben érik el a posztjaikat, ha nem fizetnek a rendszernek. Így egyre kevésbé a közösségi médiában való jártasság dönti el, hogy egy-egy posztot mennyien látnak, hanem az, hogy ki mennyit fizetett, hogy a Facebook gyakrabban és jobb helyekre dobja hirdetését a falon. A növekedés olyan óriási, hogy elemzők szerint az év végre a Facebook részesedése az amerikai digitális reklámpiacból 9,5 százalékos lesz. (TheVerge)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.