Augusztus 15-től van érvényben az L. Simon László által benyújtott, a parlament által elfogadott reklámadó. Ahogy a törvény indoklásában írják:
"A reklámadó bevezetésére az arányos közteherviselés miatt van szükség, egyfajta plusz fogyasztási adót vetnek ki a reklámszakmára mivel az gazdasági növekedés és foglalkoztatás szempontjából nem kiemelkedő jelentőségű."
Az adónak világos célja továbbra sincs, valószínűleg tényleg csak az RTL megszorítása miatt vezethették be. A törvény szerint annak kell fizetni reklámadó, aki a hirdetést közzéteszi: tévék, rádiók, újságok, plakátosok. Ez idáig oké is lenne, de az adó megfizetéséről a reklámot közlőnek nyilatkozniuk kell a megrendelő felé és a számlán is jelezni kell az igényt, hogy az adót a médium fizeti. De, ha valaki nem jelzi, akkor a 20 százalékos reklámadó a megrendelőt illeti, és a Magyarországon is működő, de külföldi oldalak biztos nem fogják fizetni a reklámadót.
Szóval a Facebook meg a Google hirdetések után a reklámot megrendelő cégeknek kell majd csengetni.
(Napi.hu)