Káosz a reklámadó körül

gazdaság
2014 szeptember 02., 05:37
comments 20

A Sziget Kft. már átutalta a rá kimért reklámadót, de a minisztériumhoz fordult jogszabály-értelmezésért, írja a Népszabadság. Ugyanígy tett az MLSZ is. Közben kiderült, hogy a BKK-nak is csengetnie kell, de a Forma-1-ről egyelőre nem tudni, hogy fizet-e. A problémát az jelenti, hogy a NAV szerint a szponzori támogatások megjelenítése után is utalni kell. Így sok sport és kulturális szervezet, cég is fizethet reklámadót.

sziget_utolso_reggel_5

A Sziget Kft. már fizetett, de azért rákérdezett a minisztériumnál, hogy vonatkozik-e rá a szponzori bevételekre kirótt adó vagy sem. A Sziget Kft.-nél összesen egymilliárd forint körüli szponzori bevétel érkezik, az összeg fele a Sziget Fesztiválon gyűlik össze.

Az MLSZ is állásfoglalást kért, mivel közhasznú szervezetként a tevékenységei közé tartozik a sportolásra ösztönzés, foci népszerűsítése, emiatt hirdetnek szórólapon, újságokban, neten és tévében is. Az MLSZ szerint ezek nem reklámok, mert nem egy terméket népszerűsítenek, hanem társadalmi célt szolgálnak. A minisztérium egyelőre nem reagált. A Népszabadság megkérdezte az NGM-et, de egyelőre ők sem kaptak választ, hogy Forma-1 reklámjai után ki állta a számlát, hiszen ott is hatalmas a szponzori jelenlét. (Népszabadság)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.