Káosz a reklámadó körül

A Sziget Kft. már átutalta a rá kimért reklámadót, de a minisztériumhoz fordult jogszabály-értelmezésért, írja a Népszabadság. Ugyanígy tett az MLSZ is. Közben kiderült, hogy a BKK-nak is csengetnie kell, de a Forma-1-ről egyelőre nem tudni, hogy fizet-e. A problémát az jelenti, hogy a NAV szerint a szponzori támogatások megjelenítése után is utalni kell. Így sok sport és kulturális szervezet, cég is fizethet reklámadót.

sziget_utolso_reggel_5

A Sziget Kft. már fizetett, de azért rákérdezett a minisztériumnál, hogy vonatkozik-e rá a szponzori bevételekre kirótt adó vagy sem. A Sziget Kft.-nél összesen egymilliárd forint körüli szponzori bevétel érkezik, az összeg fele a Sziget Fesztiválon gyűlik össze.

Az MLSZ is állásfoglalást kért, mivel közhasznú szervezetként a tevékenységei közé tartozik a sportolásra ösztönzés, foci népszerűsítése, emiatt hirdetnek szórólapon, újságokban, neten és tévében is. Az MLSZ szerint ezek nem reklámok, mert nem egy terméket népszerűsítenek, hanem társadalmi célt szolgálnak. A minisztérium egyelőre nem reagált. A Népszabadság megkérdezte az NGM-et, de egyelőre ők sem kaptak választ, hogy Forma-1 reklámjai után ki állta a számlát, hiszen ott is hatalmas a szponzori jelenlét. (Népszabadság)

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.