Elon Musk eldöntötte: Nevadában építi fel azt a gigantikus akkumulátor-gyárat, ami tervei szerint 2020-ra - ami már egyáltalán nincs messze - évi félmillió elektromos autóhoz készíti majd el az áramforrásokat. Az ötmilliárd dolláros beruházásért korábban öt állam is versenyzett, de a Tesla végül a nevadai Reno melletti ipari parkot választotta ki.
A sivatagban létesülő zöld, vagyis hát, na, sárgamezős beruházás eredménye a működéséhez szükséges energia egy részét ie előállító új napelem- és szélerőmű-parkkal valahogy így fog kinézni:
A beruházást még az idén elindítják, 2017-re elvileg már termelni fog a gyár. 2020-ra fut fel a gyártás a kapacitás maximumára - ez lesz az a bizonyos félmillió akkumulátor évente. Az új üzem a gyártás koncentrálásával, a gazdaságosabb üzemmérettel Musk szerint akár harmadával is csökkentheti az akkumulátorok fajlagos vételárát. Ez pedig újabb potenciális vevőtömegeket jelenthet a villanyautók piacán, hiszen olcsóbb akkuval hamarabb reális megtérülést hozhat az átállás benzines vagy dízel autóról elektromosra.
A száz hektárt lefedő gyártási területen 6000 munkást foglalkoztat majd a Tesla. A cég autóihoz az akkukat jelenleg szállító Panasonic térden állva könyörög, hogy beszállhasson a projektbe, de, mint Elon Musk mondja, még semmilyen együttműködésben nem állapodtak meg - eddig. A villanyautók gyártásának környezetszennyező technológiájáról huhogók száját a Tesla azzal fogja be, hogy az új gyárat eleve úgy szerelik fel, hogy alkalmas legyen az elöregedett akkuk újrahasznosítására is.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.