színes, magyar film, 95 perc, 2013
Rendező: Zomborácz Virág, forgatókönyvíró: Zomborácz Virág, zeneszerző: Balázs Ádám, operatőr: Pohárnok Gergely, producer: Pusztai Ferenc, jelmez: Zelenka Nóra, díszlet: Takács Lilla, vágó: Szalai Károly, szereplők: Kristóf Márton (Mózes), Gálffi László (Mózes apja), Anger Zsolt, Petrik Andrea
"Igazság szerint azonban az Utóélet különös humora annyira szokatlan és meglepő magyar filmben, hogy berántja a nézőt, és maximum moziból kifelé menet jut eszébe, hogy valamin szőrözzön."
8/10
"... a magyar filmekre jellemző, a kritikusok és a közönség által is ezerszer felhánytorgatott hibákat szépen el tudta kerülni. Éppen ezért olyan az Utóéletet nézni, mintha nem is egy magyar filmet látnánk: a legjobb értelemben vett európai film lett, okos, de nem komolykodó, vicces, de nem bárgyú."
8/10
"Generációjának legtehetségesebb írójával van dolgunk. Az Utóélet azonban messze nem hibátlan alkotás, de bitang jó dumája az utóbbi évek egyik legüdítőbb magyar filmjévé teszi."
8/10
"Végre egy film, amibe bele lehet feledkezni, lehet ajánlani az ismerőseinknek, amit igazán lehet szeretni."
8/10
"Ugyancsak rendkívül fontos eleme a film összetettségének, hogy a színészek sosem a zsigeri nevetésre játszanak, amely szétrombolná a karakterek és a nézők viszonyát. Az egyik ilyen tökéletes példája annak, ahogy ezt a rendező és színészei megoldják az, amikor János megjelenik fia, Mózes ágyán ülve, aki éppen maszturbálni készül. "
7/10
"Amit azonban még a humornál is fontosabb kiemelni, az a jelenség, amiről a film szól, ugyanis azzal nagyon is lehet azonosulni ma Magyarországon. Adott egy vidéki közeg, vidéki emberekkel, akik úgy élnek egymás mellett, hogy generációkon keresztül senki nem tanította meg nekik, hogyan kell az érzelmeiket, a szeretetüket kifejezni egymás felé."
8/10
"A humor végig a jó ízlés határain belül marad, a film gyönyörűen felépített, és bár egy-egy ponton túl nagyot ugrik a cselekményben, a legvégére pedig picit összecsapottá válik, mégis képes végül kisebb katarzist kiváltani."
7,5/10
Ami viszont száz százalékig a közepesnél jobban sikerült filmalapos alkotások fölé helyezi a filmet, az az, hogy végre olyan jeleneteket láthatunk, amelyek közönségre gyakorolt hatása nemcsak a moziterem és a parkoló/megálló közti útig terjed, hanem bizonyára hosszú időre is beleégnek az agyunkba.
8/10
"Zomborácz Virág egy igazán üde színfoltot hagyott a magyar film palettáján: kedves, abszurd, fekete humorral telített és érző filmet tett le az asztalra, amit könnyebb szeretni, mint kritizálni."
8,5/10
"Az Utóélet úgy viccel, hogy közben minden szereplője mögött ott van egy jól kidolgozott drámai szál. Persze ez senkit nem akadályoz meg a nevetésben."
8/10
"Fő kritikai észrevételként megfogalmazható, hogy Zomborácz tovább mehetett volna a képi világ stilizálásában és a történetszálak szorosabbra fűzésében."
7/10
"Amilyen jó ötletei vannak a forgatókönyvet író rendezőnek a kísértésből adódó jelenetek abszurditására, olyan rövidre vágva oldja meg az Utóélet az örökzöld témát, az apák és fiúk küzdelmét, a felnőtté válást. Nincs különösebb dráma sem melodráma. Elmúlik, mint kamaszarcról a pattanás. Ettől az addigi sziporkázó ötletek után némi hiányérzet ébred. "
7/10
"... picit skizofrén állapot, ahogyan a film egyensúlyoz a fesztiváldarab és a szórakoztató közönségfilm között."
7/10
"A film legnagyobb erőssége a hangulat, a nyers kelet-európai valóság színe-szaga, amely Pohárnok Gergely képeinek köszönhetően olyan tisztán érezhetően áthatja az Utóéletet, s amely olykor a román újhullám nyerseségére emlékeztet."
6/10
"Az Utóélet nem hollywoodi kísértethistória, hanem üde, a csehszlovák fekete komédiák hangulatára emlékeztető magyar film, amelyre a közönség és a kritika hosszú idő után végre egyszerre mondhatja őszintén, hogy remek!"
8/10
"... az elsőfilmekkel kapcsolatos többi sztereotípiát (kiforratlanság, sokat markol–keveset fog, zavarosság stb.) Zomborácz Virág és az Utóélet vonatkozásában el is lehet felejteni."
8/10
"Az Utóélet a legkomolyabb elvárásoknak is megfelel, kívánunk ilyen bemutatkozó rendezést minden szárnyait bontogató filmesnek, Magyarországon vagy máshol."
8/10
"Az Utóélet meglepően koherens debütálás, nincs benne semmi kísérletezés, nem keres világmegújító és -váltó nyelvet a kifejezéshez. Tudja, hogy mit akar, és ez a magabiztosság ugyanúgy uralja a filmet, ahogy a fekete humor."
9/10
"A promóció és az Utóélet bemutatóját jóval megelőző, elképesztően pozitív visszhang túlzottan felfokozta a filmmel kapcsolatos elvárásokat, mindennek pedig a végeredmény csak részben képes megfelelni. Ugyanis míg a másfél órás játékidő minden pillanatában szórakoztató és lendületes, a humor legtöbb esetben csupán megmosolyogtató és kevésbé fergeteges, az elmúlt időszak hazai terméséből például az Isteni műszak jóval ütősebbre sikerült ezen a téren"
6,5/10
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.