Az egyébként fehér dél-afrikai művész, Brett Bailey láncra vert, ketrecbe zárt fekete színészeket állított volna ki a héten Londonban, de olyan heves tüntetés alakult ki ellene, hogy a művészek testi épségének megóvása érdekében le kellett állítani a projektet.
A 19. és 20. századi európai és amerikai emberi állatkerteket utánozva. Ezek a botrányos kiállítások sokáig megmaradtak: 1936-ban zárt be Torinóban az utolsó olyan európai állatkerti ház, ahol négereket mutattak be a látogatóknak.
Az Exhibit B ezen csavarva egy kicsit, a rasszizmus kegyetlenségére akarta felhívni a figyelmet úgy, hogy például egy ketrecbe zárt fekete férfi maga elé mered, vagy hogy egy félmeztelen fekete nő egy francia gyarmatosító ágyához van láncolva. Hogy ez hatásos legyen, valódi fekete szereplőknek kell ezt megcsinálniuk.
De mitől biztos az, hogy az emberek ezt látva a rasszizmuson tűnődnek, és nem csak ugyanolyan kíváncsian nézik a feketéket a látogatók, ahogy a 19. századi állatkertekben? – tette fel a kérdést a Guardian, amikor augusztusban írt a kiállításról.
Tegnap kétszázan tüntettek a londoni kiállítás ellen, és addig 23 ezren írták alá a tiltakozó online petíciót. A tüntetők Bailey-t narcizmussal és rasszizmussal vádolják, amiért fehéreket nem zárt ketrecbe. (Gawker)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.