Szörnyen népszerű lett az ellen-Facebook

Az utóbbi napokban rég nem tapasztalt buzz indult be egy új közösségi oldal, az Ello körül. A kiáltványukban magukat látványosan a Facebook hirdetési és privacy-szabályzatával szemben megalkotó oldal készítői ezzel az egyszerű üzenettel úgy fest, célt értek, és máris rengetegen akarnak csatlakozni.

Az oldal tavaly, mint privát közösségi oldal indult el, béta módban, viszont nemrég lehetővé tették, hogy meghívó birtokában bárki csatlakozhasson. Meghívót lehet igényelni, de nem adják könnyen, jelzi ezt az is, hogy eBay-en 500 dollárt is elkérnek egyért. Egyes jelentések szerint pedig jelenleg óránként 35 ezer meghívókérelem érkezik az oldalra.

ello2

Sikerüknek titka egy egyszerű üzenetben rejlik:

Az Ello nem ad el hirdetési helyeket. És nem is adunk el információt harmadik félnek.

- írják rögtön a főoldalon, majd folytatják, hogy szerintük egy közösségi hálózat a felhatalmazás eszköze kell legyen, és nem a megtévesztésé és a manipulációé.

Egy hely, ahol összekapcsolódni, alkotni lehet, és ünnepelni az életet. Mert nem egy termék vagy.

- hirdeti a manifesztó, amit akár a Harcosok klubjából is lophattak volna. Az oldalt egy rakás művész és programozó indította még el tavaly, a csoport egyik vezetője Paul Budnitz, aki korábban bicikliket és robotokat épített. Szerinte míg a többi oldal (nyilván a Facebook) ingyen szolgáltatást ígér, valójában a felhasználók magas árat fizetnek a magánszféra hiányával és a tolakodó reklámokkal. Minderről éppen mostanában írtunk mi is cikket.

Persze mindettől függetlenül az Ello-lufi még számos ponton kipukkadhat, és kérdés, hogyan lehet az oldal népszerűségéből üzleti modellt építeni. Az oldal szerkesztői ragaszkodnak hozzá, hogy a szolgáltatás mindenkinek teljesen ingyenes fog maradni, és esetleg majd bizonyos prémiumszolgáltatásokat fognak hirdetni pénzért, hiszen a reklámmentesség miatt más finanszírozási lehetőségük nem nagyon akad.

Van olyan alkotó, akinek már a mostani állapot is túl sok. Aral Balkan, aki egyike volt az Ello készítőinek, például azért szállt ki, mert a projekt kapott 435 ezer dollárt egy befektetési alaptól, szerinte pedig ilyen tőke bevonása már önmagában a felhasználók eladását jelenti.

kértem meghívót, ezt kaptam.

(Business Insider)