65 milliárd forintot szánna Budapest a 3-as metró szerelvényeinek felújítására

Budapest
2014 november 25., 09:04

Komoly pénzzel tolta meg 3-as metró kocsitenderét a BKV: 65 milliárd forintot szánnak a beruházásra. A felújításra pályázatot írnak ki, a győztes feladata lesz majd a szükséges engedélyek beszerzése, és annak megállapítása is, hogy az előírtakon túl milyen szerkezeti elemeket kell kicserélni a kocsikon. Amit mindenképp ki kell cserélni azok a kábelek, az automatikus vonatvezérlő rendszer, a forgóvázak, a vontatómotorok, a levegőrendszer és a hajtóművek. Természetesen kell még korrózióvédelem, rezgésgátló, valamint hang- és hőszigetelés, korszerű utastér, fedélzeti utastájékoztató, fedélzeti megfigyelőrendszer.

A teljes felújításra és az engedélyek beszerzésére 39 hónapot (3 év és 3 hónap) kapna a győztes, ha késik, 1,5 milliárdot fizet, ami minden nappal 1 millió forinttal növekszik.

A pályázaton veszteséges cég nem indulhat, és a pályázóknak bizonyítaniuk kell, hogy az elmúlt három évben legalább 25 milliárdos árbevételt értek el egyedül vagy konzorciumban. Ha valakit bővebben érdekel a pályázati kiírás, az ide kattintva elolvashatja az egészet. Ami a legérdekesebb az egészből, hogy a BKV csak utólag fizet, előleget nem ad.

A tenderre 65 milliárd forintot szán a BKV. A spanyol CAF épp ennyiért szállít most Bukarestbe új kocsikat, így nem kizárt, hogy több pályázó eleve nem a fejújításra, hanem új kocsik szállítására tesz majd ajánlatot ennyiért. A nol.hu szerint a tenderen várhatóan a jelenlegi automata vonatverzérlőket szállító Siemens, a Prágában hasonló munkát végző Skoda, a 4-es metró kocsijait szállító Alstom is elindul majd.

De Szijjártó Péter külügyminiszter eddig csak Moszkvában tárgyalt a beruházásról.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.