Bár idén sem lett kiemelkedően több baleset és haláleset az előző évekhez képest a polgári repülésben, csak Malajzia két utasszállítót vesztett el idén. Az AP ezért összeszedett öt dolgot, amit az ázsiai polgári repülés állapotáról tudni érdemes.
1.) A térség szinte kizárólag gyorsan fejlődő gazdaságokkal rendelkező országokból áll, amelynek egyre több polgára engedheti meg magának - akár üzleti, akár turisztikai céllal - a repülést. A helyi légitársaságoknak komoly gondot jelent a rohamosan növekvő igények kielégítése, a pilóták, műszaki személyzet és légikísérők képzése.
2.) Jelenleg 1600 repülőgép működik a délkelet-ázsiai térségben, és ugyanennyit már megrendeltek. Ilyen a világon nincs másutt, és jól kifejezi azt a rohamtempót, amiben a polgári repülés növekszik.
3.) A Csendes-óceáni térségre koncentrálódik a világ polgári repüléseinek 31%-a, ez húsz év alatt 42%-ra nőhet. (Évente jelenleg 2,9 milliárd utas volt a levegőben, ehhez a térség 1,8 milliárdat fog hozzátenni.)
4.) A pilótaképzés nem tudja az igényeket kielégíteni: a következő két évtizedben 216 ezer pilótát kellene kiképezni.
5.) A pilóta- és egyéb repüléshez kapcsolódó bérek emelkedése nem követi a képzés költségeit, ráadásul versenyképessé sem teszi a szakmát, egyelőre nem vonzó a pilótakarrier arrafelé. (AP)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.