Csepreghy: Ha bebizonyosodik az EB kartellgyanúja az M4-es autópályával kapcsolatban, akkor az érintett cégek fizetik majd ki a szankciót

2015 március 26., csütörtök 9:26

Szerdán derült ki, hogy bár a magyar kormány az EU-tól kért volna támogatást az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának megépítésére, de az igény elbukott Brüsszelben, mert a Bizottság sokallta az építési költségeket és szerintük a kilométerenkénti 4 milliárd forintos átlagár felvetette a kartelezés gyanúját is.

A brüsszeli döntés azzal járhat, hogy a projektre nem lehet EU-s pénzt kifizetni, ezért a majd 110 milliárdos beruházást vagy teljes egészében a magyar költségvetés állja, vagy új pályázatot ír ki az állam, és reménykedhet abban, hogy az eddig megvalósult szakaszokat sikerül kifizettetni az EU-val.

Csütörtökön a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára, Csepreghy Nándor arról beszélt, hogy ha bebizonyosodik az Európai Bizottság kartellgyanúja az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építésével kapcsolatban, a kormány ki fogja fizettetni a szankciót az érintett cégekkel

Ugyanakkor szerinte meg kell várni, hogy beigazolódik-e az Európai Bizottság gyanúja. És hogy a kormányzat mindenképpen azt szeretné, ha a beruházás megvalósulna.

A három szakaszra bontott, összesen kevesebb mint 30 kilométeres távot úgy pályáztatta meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., hogy az itthoni építőipar 5 jelentős cége is megbízáshoz jutott. 46,7 milliárdért épít egy részt a Colas-Swietelsky konzorcium, 32,5 milliárdért nyomatja a Közgép-A-Híd páros, és 31,5 milliárdért a Strabag. Az építkezések mindhárom területen megkezdődtek, és elvileg 2016 szeptemberében fejeződtek volna be. (via MTI)