Egy szárnyasajtós sportkocsi a világ legzöldebb autója?

Villanyautó
2015 április 08., 12:12

A World Car Awards amolyan konkurencia a Car of The Year (COTY), vagyis az Év Autója díj, az Európában legismertebb autós szakújságírói értékelési rendszer mellett. 2005 óta osztja ki a World Car címeket a 22 ország 48 újságírójából álló bizottság, 2006 óta egy Világ Zöld Autója (World Green Car) díjat is kiadnak minden évben.

Ezek a díjak leginkább l'art pour l'art-jellegű kitüntetősdik, a szerencsés nyertes márkák kiadhatnak egy-egy diadalittas közleményt, a zsűritag újságíróknak meg jó dolguk van egész évben, az autógyártók a tenyerükön hordozzák őket, prototípusokat mutogatnak neki, amikről persze az autóbuzi nagyközönség aztán érdekes cikkeket olvashat. Szóval senki nem árt senkinek, mindenki örül. Kivéve, aki a végén nem nyer díjat.

Nos, az idén a BMW is örül, mert bár a C-osztályos Merci lett a VilágÉvAutója, vagy mi, az i8 kapta meg az Év Zöld Autója címet. Gratulálok a győztesnek, elismerem a méregdrága hibrid sportkocsi királyságát is, de egy kis zöld méregbuborék csak ki kell, hogy pukkadjon belőlem.

BMW i8: 43,6 millió forintos szupersportautó hibridhajtással, visszafogottan hajtva 37 km-re elegendő elektromos kapacitással
photo_camera BMW i8: 43,6 millió forintos szupersportautó hibridhajtással, visszafogottan hajtva 37 km-re elegendő elektromos kapacitással

Tavaly a BMW i3 kapta a díjat, ami egy elektromos autó, nem füstöl, nem kell benne olajat cserélni meg légszűrőt, napelemmel tölthető, a gyártáson kívül gyakorlatilag nincs ökológiai lábnyoma. Van ugyan kiegészítő benzinmotorral felszerelt változat is, de nem kötelező azt megvenni, illetve még az is el bír menni bő 100 kilométert normál használatban csak villannyal. Tavalyelőtt a Tesla S nyert, ami egy nagy hatótávú, drága villanyautó. Előtte a Mercedes nagyon tiszta, kis négyhengeres dízelmotorjával szerelt S-osztályú luxuslimuzinja nyert - itt is érzek egy kis zavart az Erőben. 2010-ben a VW BlueMotion modellváltozatai vitték el a díjat, amit meg lehet érteni: egy tömeggyártó minden modelljéhez elkészített emissziócsökkentő csomag tényleg nagy CO2-kibocsátási gát tud lenni világméretekben. 2009-ben viszont egy hidrogénautó, a szabad forgalomba valójában sosem került Honda FCX Clarity volt a legzöldebb a zsűri szerint.

Hyundai ix35 Fuel Cell, hidrogénhajtással, Németországban 19,4 millió forintnyi euróért. Nem ő nyert
photo_camera Hyundai ix35 Fuel Cell, hidrogénhajtással, Németországban 19,4 millió forintnyi euróért. Nem ő nyert

"A World Car Awards 2015 választás nemzetközi zsűrije a progresszív sportautó plug-in hibrid hajtásláncának és innovatív könnyűszerkezetes felépítésének egyedülálló kombinációját, valamint a BMW i8 formabontó kialakítását ismerte el a díjjal.", szól az indoklás, és ezért pampogok most egy kicsit. Valóban előremutató dolog, hogy egy sportautó hibridüzemű legyen, de az i8 tisztán villannyal csak - optimális esetben - 37 kilométert képes megtenni, a csúcsteljesítményt pedig csak benzines támogatással éri el. Ehhez képest olyan kocsik elől vitte el a címet, kvázi a világ idei legzöldebb autójának címét, mint a hidrogénüzemű, csak vízgőzt kipufogó Hyundai ix35 FuelCell, vagy a világ első hétüléses nagysorozatú villanyautója, a Nissan e-NV 200, esetleg a Kia Soul elektromos változata.

Hát nem zöldebbek ezek, mint a kétségkívül gyönyörű és izgalmas i8? Te melyik kocsinak adnád a zöldségdíjat?


picture polls

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.