12 óra alatt 2,12 millió telefont adott el 335 millió dollár (~94 milliárd forint) értékben a kínai Xiaomi, amit már eddig is a kínai Apple-ként emlegettek, de most tényleg ki is érdemelte a jelzőt:
szeptemberben, a legújabb, 6-os Iphone-ok piacra dobásakor az Apple egy hétvége alatt 10 millió készüléket adott el, vagyis óránként nagyjából ugyanannyit, mint most a Xiaomi. De míg az Iphone vadiúj volt, a Xiamoi most
egyáltalán nem dobott a piacra új terméket,
csak a már meglévő készülékeiből adott el ennyit ilyen rövid idő alatt.
Mindezt a fanatikus Apple-rajongókhoz hasonlóan fanatikus kínai rajongótáborára alapozva, akik képesek voltak a cég egyszerű marketingtrükkje, az ún. Xiaomi Fan Festival keretében új készüléket vásárolni.
A 2,12 millió telefon mellett a cég még 38 ezer Mi TV nevű okostévét, 247 ezer Power Strip nevű, sportoláshoz kifejlesztett okoseszközt és még 770 ezer egyéb okoscsetreszt is értékesített.
A Xiaomi, ami egyelőre még csak nem is tervezi a belépést a világ legnagyobb piacára, az amerikaira, megannyi kínai vállalathoz hasonlóan pofátlan lopással kezdte karrierjét: első készülékei az aktuális Iphone olcsó utánzatai voltak. Mostanra viszont már kifinomult, saját dizájnnal gyártanak tényleg szép, és a tesztelők szerint kimondottan jó telefonokat. (Via Business Insider)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.