Két és fél órán át nem működtek a Bloomberg termináljai pénteken, technikai okok miatt.
A Bloomberg terminálok a globális pénz- és tőkepiac legfontosabb tárgyi eszközei, ez a rendszer a legelterjedtebb információszolgáltató rendszer, és chat funkcióját is nagyon sokat használják – nélkülük gyakorlatilag leállnak a piacok. Egyébként elég drágák, évente nagyjából hatmilliót kell fizetni értük. Ezért nincs is belőlük túl sok, összesen alig több, mint 300 ezer van a terminálokból.
A londoni kereskedés kezdetén állt le a rendszer, és egy brit államkötvény-aukciót is el kellett halasztani emiatt.
"Most már értem, hogy mi éreznek a gyerekeim, amikor leáll a Facebook" – mondta egy angolszász cég vezető közgazdásza. Mindenesetre sokakban felmerülhet, hogy esetleg probléma, hogy egyetlen cég rendszerétől ennyire függjön az egész világpiac.
Vicces módon a Bloomberg saját hírügynöksége és tévéje nem számolt be a kimaradásról. Csak a kimaradás végén Tweet-eltek ennyit:
We are currently restoring service to those customers who were affected by today’s network issue and are investigating the cause.
— Bloomberg LP (@Bloomberg) April 17, 2015
Korábban már volt egy botrány, amikor kiderült, hogy a Bloomberg központjában látják, hogy egyes ügyfeleik mire keresnek rá.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.