Mi a francért újítják fel már megint a 4-6-os vonalát?

Már egy hónapja nem jár a villamos. Március vége óta a reggeli programom menetrendszerűen alakul: tíz perc alatt eltekerek a Petőfi hídtól a Frankel Leo-Margit krt sarokig, majd újabb tíz percet várok, hogy átkeljek a kétszer egysávosra szűkült Margit körúton.

Megint felújítják a rohadék 4-6-ost.

Ha úgy érzi, hogy ez mintha háromévente ismétlődne, akkor

nem téved.

A Teréz körúti és Szent István körúti szakaszon 2015 előtt legutóbb 2012-ben, előtte 2009-ben, azelőtt 2006-ban végeztek felújítási munkákat. Mondjuk a BKK szerint nem, ők azzal érvelnek, hogy

a most megint felújított szakasz 1994-97 között épült, így 2006-ban a pályához nem nyúltak hozzá.

Na, de miért kell háromévente felújítani ezt a szakaszt?

Az ok a legprózaibb magyaros spórolás. A 4-6-os vonala a BKK szerint Európa legforgalmasabb villamosvonala, nappal kétpercenként követik egymást rajta a 70 tonnás Combinók. A 90-es évek közepén épült pályánál először alkalmazták a rugalmas alátámasztású folyamatos sínlekötést, ami akkoriban még nem volt kiforrott technológia. Azóta van jobb, a műgyantás körülöntéses vágányszerkezet.

Ami viszont drága, 2355 méterenként egymilliárdba kerül - az ilyen felújításokat legfeljebb uniós forrásokból tudná finanszírozni a BKK, a 2009-es és 12-es viszont nem ilyen volt. Ezért a BKK úgy spóról, hogy a jó megoldás helyett az olcsóbb rosszat választja, ami a reményeik szerint akár tíz évet is kibírhat, a tapasztalatok alapján viszont háromévente renoválni kell. (Via Figyelő)