A tanárok szerint nem 9 osztályos általános iskolára, hanem kevesebb tananyagra volna szükség

2015 június 10., szerda 2:07
192
MTI Fotó: Marjai János

A Nemzeti Pedagóguskar felmérése szerint nem plusz egy általános iskolai évfolyam bevezetésére, hanem a tananyag jelentős csökkentésére lenne inkább szükség. A felmérésben szereplők többsége szerint jelenleg pont a legfontosabbakra

az alapkészségek fejlesztésére, gyakorlására

nem jut idő a rengeteg tanulnivaló mellett.

A pedagógusok szerint egy olyan léptékű változáshoz, mint a 9. osztály bevezetése, ciklusokon átívelő politikai konszenzusra és széleskörű társadalmi egyeztetésre volna szükség, nem pedig arra, hogy néhány kormánypárti képviselő bedobja az ötletet, hogy aztán a kétharmados többség megszavazza.

A lényeg, hogy 2016-os kezdéssel a terv megvalósíthatatlan.

A tanárok szerint az alapkészségek erőteljesebb fejlesztésére nem a pluszévfolyam a megoldás. Voltak, akik azzal érveltek, hogy inkább hagyni kellene érni, kifutni az elmúlt évek nagy horderejű változásait, mert sem az iskolák, sem a szülők nem tolerálnák az újabb átfogó reformot. A pluszévfolyam támogatói között akadtak, akik az óvoda és az iskola közötti nulladik évfolyamot hoznának létre. (Magyar Hírlap via MTI)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt