Van egy cég, ami megnyert egy 1,4 milliárdos tendert, hogy aztán előzékenyen előreengedje a Duna Aszfaltot

Június 17-én hirdették ki az M0-as déli szakaszának zajvédő falára kiírt, mostanában ritka nagy összegűnek számító beruházás nyertes pályázóját. A tenderen nyolc cég indult, melyek közül a közbeszerzési tanács "aránytalanul alacsony" árajánlatra hivatkozva kizárta a Közgépet és a KÉSZ-t, nyertesként pedig a kifejezetten zajvédő falak építésére specializálódott Zajépet hozta ki.

A Zajép magyar közbeszerzési szempontból tökéletes ajánlatot tett:

a becsült ár 80 százalékát ajánlották, ami pont a határa annak, ami alatt már vizsgálódni szokott a közbeszerzési tanács.

A Közgép például a becsült ár 58 százalékát ajánlotta, ki is zárták a versenyből, amiért fellebbezett is. Ezt a fellebbezést ítélték részben jogosnak a második körben, és hívták fel hiánypótlásra és új pályázatra az elsőn érvényes pályázatot benyújtó vállalkozásokat.

A megismételt tenderen már az elsőn magasabb árajánlatával elbukó, de mostanában általában nyertes Duna Aszfalt nyert, mert

meglepetésre az első pályázaton nyertes Zajép olyan pályázatot nyújtott be, amiben nem tett eleget a hiánypótlásnak, nem mutatta be például azokat az iratokat, hogy az alvállalkozói pontosan milyen munkát fognak végezni, és tagjai-e a vonatkozó gazdasági kamaráknak.

Ami nagyon előzékeny gesztus a végső győztessel szemben egy már megnyert tender után. (Via Index)