A BMW-nél álmodta meg valaki a spéci hajtást és felfüggesztést, amit a Heisenberg XF1 nevű biciklibe beépítve kerül először forgalomba. A középagyba épített motorral és a középső valamint a hátsó tengely távolságát fixen tartó komplikált himbarendszer szükségtelenné teszi a láncfeszítőgörgő alkalmazását. Mondjuk láncfeszítő amúgy sem kellene erre a bringára, mert fogasszíjas hajtású, szóval ez esetben a szíjfeszítőt és annak ellenállását, veszteségeit spórolták meg ezzel a pihent megoldással.
A szabadalmaztatott szerkezet szinte teljesen karbantartás-mentessé teszi a biciklit, sem a láncot, sem a feszítőszerkezet görgőit nem kell kenni, hiszen ilyenek nincsenek. A bicikli hátsó rugóútja 15 centi, ami - ez is a konstrukció előnye - mindenkor valóban a rugózást szolgálja. Egy klasszikus hátsó felfüggesztéses váznál erős gyorsításnál - amit az E-bike-ok villanymotorja tesz lehetővé, ugye - a hátsó rugóstag "összeül" egy kicsit, de itt nem.
Az HNF Heisenberg XF1 végsebessége elektromos hajtással 45 km/h, a 14 fokozatú Rohloff márkájú agyváltóval szerelt 25 kilós elektromos kerékpár ára a német bicikli-magazinok szerint 8000 euró körül várható.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.