Olyan tudományos kutatást támogatott a Coca-Cola, ami szerint nem a túlzott kalóriabevitel vezet az elhízáshoz

A New York Times hozta nyilvánosságra, hogy a legnagyobb üdítőgyár több millió dollárt adományozott "nonprofit" alapon a Global Energy Balance Network kutatóinak, hogy azok aztán orvosi folyóiratokban és egyéb tudományos fórumokon képviseljék azt az álláspontot, hogy a kóros amerikai elhízásnak nem a táplálkozáshoz, hanem a kevés mozgáshoz van köze.

Ez az állítás, amellett, hogy tudományosan teljesen megalapozatlan, veszélyes is, hiszen eltereli a figyelmet azokról a kutatásokról, melyek szerint a helytelen, egészségtelen táplálkozás sokkal inkább köthető az elhízáshoz és a cukorbetegség kialakulásához, mint a testmozgás hiánya.

A New York Egyetem táplálkozás-szakértője, Marion Nestle szerint a cégnek egyetlen célja lehetett: hogy zavart okozzon a tudományos közbeszédben és eltérítse a közvélekedést arról, hogy az egészségtelen táplálkozás a fő probléma.

Az elmúlt évtizedekben egyre komolyabb gondot okozott, hogy míg a kormányzat egyre inkább kiszállt a tudományos kutatások finanszírozásából, komoly magánvállalatok viszont egyre több pénzt kezdtek el erre a célra fordítani, annak ellenére is, hogy ez sokszor alapjaiban tette megkérdőjelezhetővé egyes kutatások hitelességét. Az elhízás okainak kutatása is ilyen terület, ahol több százmilliárd dolláros a tét.

Nem a Coca-Cola az egyetlen cég, amit ilyen finanszírozáson kaptak, korábban a PepsiCo és a Nestle is bukkant fel már függetlennek beállított kutatók mögött.

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.