Előrebocsátom, hosszú, bonyolult és tulajdonképpen tök érdektelen eset leírása következik, amilyet már mindenki átélt valamelyik közműszolgáltatónál, aki egyre jobban teljesítő hazánkban életvitelszerűsködik. Ezért előreveszem a lényeget: tökre idegesítő, fáj a zöld lelkemnek, hogy ekkora papírpocsékolással old meg egy cég egy értesítést egy be nem fizetett csekkről, ahelyett, hogy mondjuk először felhívná az amúgy száz éve normálisan fizető, jóhiszemű kuncsaftot telefonon:
Most lesz pár bekezdés, ami eléggé TLDR, de aki nem olvassa végéig, az is ugorjon le a cikk végére, ott van még egy slusszpoén.
Tehát: kaptunk egy fizetési felszólítást az elektromos szolgáltatónktól, mert nem tudták leemelni az aktuális havi villanyszámlát a folyószámlánkról, mivel elköltöttük róla a pénzt. Sebaj, megesik az ilyen. Viszont mire kedves nejem, aki a család pénzügyeit intézi, megnézte a számlatörténetet a neten, látta, hogy az E.On már leemelte a pénzt. Mivel átalánydíjban fizetünk, a leemelt összeg megegyezett azzal, amiről a felszólítást kaptunk. Feleségem látott már egyet's mást az életben, ezért a biztonság kedvéért megpróbálta összevetni a terhelés adatait az elmaradt számláéval, de - és már ez is fura - nem talált semmilyen azonosító adatot, amiből kiderült volna, hogy ez a terhelés melyik havi díj is voltaképpen. Még a telefonos ügyfélszolgálaton is megpróbálta leellenőrizni a dolgot, de hétvége volt és kiderült, hogy hétvégén nincs E.On-os ügyfélszolgálat. Eltelt a hétvége, jöttek a dolgos hétköznapok, amikor is kiderült, hogy esténként, amikor az átlagpolgár ráér ilyesmivel bíbelődni, megint csak nincs ügyfélszolgálat. Ekkor már mégoly alapos feleségem is feladta: ennyi, biztos azt vonták le, amit kellett.
Aztán egyszer csak ott volt a postaládánkban egy értesítő: tértivevényes levelünk jött az E.On-tól. Mielőtt bement volna érte, életem párja újra felhívta a céget, munkaidőben - össze is jött a Kapcsolat. Sikerült tisztázni mindent: az E.On minden inkasszót csak egyszer indít el, vagyis tényleg lógunk egy havi pénzzel, fizessük be az összeget plusz párszáz forint felszólítási díjat (annak a levélnek a díját, ami ott van a postán). No de hát nekünk ilyan összegről most nincs csekkünk, mondta a Kedves, mire az ügyintéző: nem baj, arra akkor majd indítanak egy inkasszót. WTF? Akkor magára a díjra miért nem lehetett indítani még egyet? No sebaj.
Feleségem elment a tértivevényes levélért, ott és akkor befizette az előző csekket, majd otthon kibontotta a borítékot és megtalálta ezt a sok-sok oldalt, kiváló minőségű, szép fehér papíron. Szegény őserdők, bálnák és pandamacik, hát mi lesz így veletek? Miért nem lehet felhívni telefonon a nemfizető ügyfelet, vagy legalább küldeni egy nyomorult SMS-t, mielőtt beindul a papírmalom? Hát hogy lehet ilyen hozzáállással tovább csökkenteni a rezsit?
Bónusztrekk: most, hogy mindezt leírtam, támadt egy sugallatom, és megnéztem a levelesládámat (az elektronikusat), nincs-e benne véletlenül egy valamikori, bármikori E.On-os levél, annak az alján meg az a bizonyos lábjegyzet. És hát persze, hogy naná, hogy nyilván, hogy ott van:
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.