A Világgazdaság azt írja, hogy az év első hét hónapjában tavalyhoz képest harmadára esett vissza az állami hirdetők listaáras reklámköltése. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a Nemzeti Kommunikációs Hivatalhoz csoportosították át az összes állami szerv és cég költését. Ez listaáron a teljes piacra nézve 36 százalékos visszaesést jelent.
Legnagyobb, 74 százalékos arányban a köztéri hirdetésekre költött pénzek estek vissza. Ez a szegmens jelentős részben még mindig Simicska-érdekeltségnek minősül.
Részben a kábeltévék térnyerése miatt kevesebb pénz vándorolt a nagy országos tévékhez is, de közvetve hozzájárult ehhez az is, hogy a köztévéken nőttek a bevételek. A Duna TV-nél például tavaly csak 32 milliót, idén már 700 milliót költött el az állam, de az M1-hez is hasonló nagyságrendű pénz futott be.
Simicska nagyon rosszul járt az NKH felállításával. Jobban mondva ő járt vele a legrosszabbul.
"Összességében a Simicska-médiacégeknél elköltött állami pénzek 77 százalékkal csökkentek a tavalyihoz képest, de nem tűntek el teljesen" - állapítja meg végezetül a Világgazdaság, amely január és július közötti adatokat összegyűjtve készítette el a statisztikákat.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.