Ötödére esett vissza a Simicska-média állami reklámbevétele

A Világgazdaság azt írja, hogy az év első hét hónapjában tavalyhoz képest harmadára esett vissza az állami hirdetők listaáras reklámköltése. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a Nemzeti Kommunikációs Hivatalhoz csoportosították át az összes állami szerv és cég költését. Ez listaáron a teljes piacra nézve 36 százalékos visszaesést jelent.

Legnagyobb, 74 százalékos arányban a köztéri hirdetésekre költött pénzek estek vissza. Ez a szegmens jelentős részben még mindig Simicska-érdekeltségnek minősül.

simicska_plakat

Részben a kábeltévék térnyerése miatt kevesebb pénz vándorolt a nagy országos tévékhez is, de közvetve hozzájárult ehhez az is, hogy a köztévéken nőttek a bevételek. A Duna TV-nél például tavaly csak 32 milliót, idén már 700 milliót költött el az állam, de az M1-hez is hasonló nagyságrendű pénz futott be.

Simicska nagyon rosszul járt az NKH felállításával. Jobban mondva ő járt vele a legrosszabbul.

  • 85 százalékkal esett vissza a Class FM-en elköltött állami reklámpénz, a a Music FM-nél pedig 77 százalékos volt a visszaesés.
  • A Magyar Nemzetnél negyedére esett vissza az állami költés. Listaáron alig 150 milliónál tartanak idén.
  • Harmadára estek a Metropol és a Heti Válasz állami reklámbevételei.
  • A közterületi hirdetéseket kezelő Publimont 80 százalékkal kevesebb pénzt szedett be idén az államtól tavalyhoz képest. A tavalyi 2,7 milliárdhoz képest ez idén csak 570 milliót jelent. A másik Simicska-cég, az Euro AWK egyenesen 92 százalékos veszteséget könyvelhetett el.

sszességében a Simicska-médiacégeknél elköltött állami pénzek 77 százalékkal csökkentek a tavalyihoz képest, de nem tűntek el teljesen" - állapítja meg végezetül a Világgazdaság, amely január és július közötti adatokat összegyűjtve készítette el a statisztikákat.

(Világgazdaság