Tömeges visszahívással kezdi a szennyezős-csalós problémahegy elhordását a VW

"Összhangba hozzák az előírásokkal" a botrányban érintett 11 millió dízelmotoros autó károsanyag-kibocsátási értékeit – mondta Matthias Müller, a Volkswagen néhány napja kinevezett vezérigazgatója, hogy mi lesz az első lépés, amivel úrrá akarnak lenni az emissziós botrányon. A VW értéke 38 százalékot zuhant a botrány óta eltelt tíz kereskedési napon, egyesek már a német autógyártó adósságai miatt aggódnak, így érthető a sietség.

Matthias Müller. AFP PHOTO / ODD ANDERSEN

Az óriási visszahívás – aminek költsége akár a 6 milliárd eurót is meghaladhatja – csak az első lépés lesz a vállalat "átfogó akciótervében", aminek azonban a további elemeit nem árulta el a 62 éves Müller, aki több mint ezer VW-vezető előtt beszélt hétfő este. Utalt viszont arra, hogy a Volkswagen Cars a Porschéhoz és az Audihoz hasonló függetlenséget kaphat a vállalaton belül (igaz, hogy ez hogyan kapcsolódik a mostani botrányhoz, nem tudni).

Müller egyébként azt mondta, hogy a 11 millió "érintett" autónak egy részében aktiválhatták a csaló szoftvert, ami utalhat arra, hogy végül csak kevesebb autót kell visszahívni, de utalhat a vállalat várható jogi védekezésére is. Igaz, Müller főleg azt hangoztatta a beszédében, hogy mindent a bizalom visszaállításának és a helyzet tisztázásának kell alárendelni.

(WSJ)

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.
;