A Volkswagen vezetése át fogja tekinteni az összes jelenleg futó beruházást, és el fogják halasztani az összeset, ami nem létfontosságú – jelentette be a német autógyártó menedzsmentje a cég központjában, Wolfsburgban összehívott húszezer dolgozó előtt. A vállalaton ugyanis hatalmas a nyomás, hogy költségeket takarítson meg a dízelbotrány miatt várható büntetések és az értékesítés várható visszaesése miatt.
"Ez nem lesz fájdalomnélküli"
– mondta Matthias Müller, a VW új vezérigazgatója.
Ez utóbbival arra utalhatott, hogy lehet, hogy elbocsátások is lesznek. A költségmegtakarítások másik oldala leginkább a kutatás-fejlesztést érintheti majd (tavaly elképesztő összeget, több mint 17 milliárd eurót költött a VW fejlesztésre). További lehetőség a beszerzési árak leszorítása és a szponzorációs kiadások csökkentése.
Mindenesetre ha voltak a Volkswagenhez tartozó Audinak bővítési tervei a győri gyárral kapcsolatban, akkor azok most csúnyán a távoli jövőbe lesznek tolva.
A cég eddig 6,5 milliárd eurót tett félre az amerikai dízelmotorok visszahívására és az ezzel járható javításokra, de a kártérítésekre csak az USA-ban legalább 7,4 milliárd eurót kell majd költenie becslések szerint.
Müller azt mondta a vállalat húszezer munkavállalója előtt, hogy ugyan a technikai megoldáshoz már közel vannak, a dízeles csalós botrány üzleti és pénzügyi következményeiben még elég nagy a bizonytalanság, ezért van szükség a hatékonysági program erőteljes szigorítására. Viszont hozzátette gyorsan, hogy a megtakarítások erőltetése nem sodorhatja veszélybe a Volkswagen pozícióját a világ autóiparában.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.