Kenguruelkerülő technológiát fejleszt a Volvo

Míg Európában főleg a szarvasok, őzek és egyéb nagyobb testű patások okozzák a legtöbb gondot az autósoknak, addig Ausztráliában a kenguruk. Egyes becslések szerint évente akár húszezer kenguruütközésből eredő baleset is történhet az országban. 

Kép: Volvo

A Volvo ezért most az ausztrál piacra kenguruelkerülő technológiák kifejlesztésébe kezdett. A radarral és kamerával felszerelt rendszer fékezne a sofőr helyett is akár, ha kenguru tűnne fel hirtelen. Hasonló technológia már létezik egy ideje egyéb fajokra, például emberi gyalogosokra szabva. De a kenguruk figyelembe vételekor csomó új probléma is felmerült. 

A Volvo egyik mérnöke szerint mert míg Svédországban például a lassabban mozgó, nagyobb testű rénszarvasokra meg tehenekre kellett kalibrálni a rendszert, addig a kenguruk jóval kisebbek, viszont jóval kiszámíthatatlanabbul mozognak. 

Egyelőre nem tudni arról, hogy a kenguruelkerülő technológia mikor lesz alapértelmezett funkció az országban eladott Volvókban, de valószínűleg nem nagyon soká, mivel már minden szükséges technológiai eszköz megvan hozzá, már csak a kalibrálás van hátra. (Verge)

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.