A Facebook segít a politikusoknak megtalálni a politikailag legaktívabb felhasználókat

INTERNET
2015 november 05., 07:13
comments 83

Közeleg az amerikai elnökválasztás, és a Facebook is nagyon készül rá. Most úgy segítenének a kampánystratégáknak, hogy

azonosítanák a politikailag leginkább aktív felhasználókat.

Ez a kampánystáboknak azért lenne nagyon jó, mert így irányított reklámokat lehetne tolni a legmegfelelőbb embereknek, és irányítani az egyes posztok megjelenését is, hogy bizonyos emberek biztosan lássák őket.

A Facebook természetesen azt akarja ezzel elérni, hogy a megfelelő emberek továbbosszák a politikai üzeneteket, az emberek ugyanis minden felmérés szerint sokkal jobban megbíznak egy olyan politikai üzenetben, amit egy ismerősük oszt meg, mintha az közvetlenül egy párttól vagy egy politikustól származna.

Így tehát a Facebook segítségével az amerikai pártok úgy reklámozhatnak, hogy a legtöbb felhasználó észre se fogja venni, hogy reklámoznak neki. Például, ha a Facebook Harcos Demokrata József elé dob egy demokrata kampányígéretet jól csomagolva, akkor azt Harcos Demokrata József tovább osztja, látják a haverjai, és az üzenet ekkor már nem elsősorban egy demokrata párti kampányígéret, hanem valami, amit megosztott Harcos Demokrata József. És ez ugyanígy meg Harcos Republikánus Kálmánnal is.

Ez az algoritmus persze nem a Facebook első politikai terméke, a cég régóta segít demográfiai adatok alapján célozni a felhasználóknak a politikai hirdetéseket.

Viszont az új algoritmus ennek ellenére is sok vitát szülhet, hiszen fontos, hogy mi hogyan befolyásolja a politikai kampányokat. És míg a tévés politikai hirdetéseket nagyon szigorúan szabályozzák, a Facebook szinte szabályozatlan terület, hiszen nagyon nehéz lekövetni az ottani hirdetések forrását, nehéz megmondani azt is, hogy egyáltalán mi minősül hirdetésnek és mi nem. (TheVerge)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.