220000 lírára, vagyis 22 millió forintra bírságolta a török vámügyi és kereskedelmi minisztérium a Caykur nevű állami vállalatot Didi nevű üdítőitalának rekláma miatt.
A reklámban arról rappelt a híres török énekes, Ceza, hogy "megpróbáltam az ayrant, de elálmosított".
És mert az ayrant nemrég a törökök nemzeti italának, turkikumnak nyilvánították, ez főben járó bűnnek számít. A minisztérium szerint a Caykur ok nélkül sértette meg az ayrant, ráadásul szerintük az sem igaz, hogy az ayran álmosítana, ez a hamis állítás pedig akár csökkentheti is a joghurt iránti keresletet. (Via MTI)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.