Szükségtelen fejlesztésekre kap 5 milliárdot Széles Gábor repülőtere

Kedden írta meg a Magyar Idők, hogy ötmilliárd forintot ad a 2014-2020-as uniós fejlesztési ciklusban a hévíz-sármelléki repülőtérnek. A pénzből a kifutópálya hosszabbítására, közművesítésre, és technikai körülményekre javítására költenének. A repülőtér 49%-a Széles Gábor tulajdona, aki amúgy a közelben, Sármelléktől tizenöt kilométerre, Zalacsányban kastélyt, kúriát újíttatott fel, golfpályába és a golffaluba fektetett be.

MTI Fotó: Varga György

A Népszabadságnak nyilatkozó szakértők szerint teljesen szükségtelenek azok a fejlesztések, amikre a most adott 5 milliárdot költeni fogják. A repülőtéren már 2007-től működik az ILS-rendszer, ami biztosítja, hogy a gépek rossz időben is leszállhassanak. Széles Gábor a Magyar Hírlapnak adott interjújában azt mondta, hogy a sármelléki reptér működhetne

 „az amerikai kontinens és a Közel-Kelet, illetve India között egyfajta átszálló reptérként, úgynevezett fordítókorongként.” 

Emiatt hosszabbítják meg a kifutópályát, hogy nagyobb gépek is leszállhassanak. A szakemberek szerint nevetséges ötlet, hogy tengerentúli járatok használnák a repülőteret, hiszen ezek még Ferihegyet is elkerülik. 

 „Nincs mit modernizálni azon, a bevezető fénysorok, az elektronikus leszállítórendszer és a 2500 méter hosszú futópálya szinte minden szóba jöhető utasszállító gép fogadására alkalmassá teszi a repülőteret. Erre bizonyíték, hogy a híresen szigorú előírásokkal dolgozó Ryanair vagy akár a Lufthansa több szezonban is üzemeltetett járatot Sármellékre,”

nyilatkozta egy légi közlekedésben járta szakember a Népszabadságnak.

A repülőtér utasforgalma jobb években évi 120 ezer volt, míg tavaly csak 33 ezer, így azt sem lehet mondani, hogy nagyon elhasználódott volna. 

Kapcsolódó
Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.