Az Ikea főnöke szerint a nyugati társadalmakban tetőzött a bútorvásárlás

gazdaság
2016 január 18., 08:50
comments 105

A világ legnagyobb bútorgyárának fenntarthatóságért felelős vezetője, Steve Howard egy konferencián beszélt erről. Ahogy az olaj és a vörös hús fogyasztása, a cukorfogyasztás, ugyanúgy a cuccok felhalmozása és így az otthonok bútorozása is elérte a tetőpontját Howard szerint, aki ezt függönycsúcsnak nevezte. 

Ez elsőre egy klasszikus Ratner-hatást kiváltó mondatnak tűnik, azaz egy cégvezető olyan nem túl átgondolt kijelentésnek, ami akaratlanul utána bedöntheti magát a céget is. 

De Howard szerint mindez nem mond ellent az Ikea céljának, hogy megduplázzák a forgalmukat 2020-ig, egyszerűen most csak újra kell tervezni üzleti stratégiájukat. Egyben pedig nagyobb hangsúlyt kell fektetni arra, hogy vásárlóik  környezetbarátabb módon élhessenek. 

Ennek elemeként olyan irányokba terveznek terjeszkedni, hogy a jövőben az Ikeában meg fogod tudni javítani illetve újrahasznosítani a bútoraidat. 

És persze a bútorcsúcs csak a fejlett, nyugati országokban ért el tetőfokára. Szegényebb országok félzárkózása révén van még lehetőség a globális növekedésre, de ez elsősorban elosztási kérdés. 

Az Ikea tavaly vezette be környezetvédelmi szabályzatát, és emellett vállalták, hogy egymilliárd euró értékben fektetnek be megújuló energiába és támogatnak majd klímaváltozás sújtotta szegényebb közösségeket. (Guardian)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.