Orbán Viktor szokásos péntek reggeli rádiós interjújában beszélt a magyar oktatási rendszerről. Úgy tűnt, hogy nem ért egyet az elmúlt hetekben egyre hangosabban tiltakozó tanárokkal, és azt mondta a közoktatás 2010 után kezdődött átalakításáról, hogy
„Szerintem jó irányba indultunk el.”
A miniszterelnöknek korábban is bizakodó volt. Itt van most öt gondolat, amiket az elmúlt években a magyar oktatási rendszerről megfogalmazott, és öt ábra, ami ezeknek az elképzelések hatásai mutatja.
„...a magyar állam, a magyar oktatással foglalkozó kormányzat ésszerűbben tudná az erőforrásokat az országban szétteríteni és elosztani, mint ahogy most ilyen fejkvótáért vívott mérkőzések formájában ez megtörténik az iskolák, települések között. De ezek mind olyan kérdések, amelyeket a kormány nem dönthet el anélkül, hogy az érintettekkel ne jutna megegyezésre. Erőből nem érdemes ilyen változásokat átvinni.”
„...szerintem a legnagyobb tettek egyike az elmúlt két és fél évben éppen az volt, hogy lényegében átalakítottuk az oktatás rendszerét minden szinten. 2013-ban az a feladat, hogy bejárassuk és gördülékennyé tegyük az új rendszert.”
„Nem volt érthető, hogy tanulási napokon kora délután mit keresnek az utcán az általános iskolák diákjai. (...) A nevelés szó eredeti értelmében testi és lelki növelést is jelent. A neveléshez hozzátartozik a napi rendszerességgel végzett testmozgás, a test nevelése is. (...) Ezért is vezettük be a mindennapos testnevelést. (...)
Mi egy olyan oktatási rendszert akarunk felépíteni, ahol nemcsak tanulni érdemes, hanem tanítani is. Ezért alkottuk meg az új pedagógus előmeneteli rendszert, amely reményeink szerint kiszámítható és biztos jövőképet ad a magyar pedagógusoknak. Magyarország jobban teljesít, mint korábban, és mostanra eljutottunk oda, hogy beléphetünk a bérek és fizetések ésszerű, gazdaságilag megalapozott emelésének korszakába.”
„(...) az oktatásban ugyan átalakítottuk a kereteket, tehát szerintem jó irányba léptünk. (...) Most mindenhol az országban egy megbízható minőséget fog szolgáltatni az oktatási rendszerünk. Helyes, hogy van Nemzeti Alaptanterv, helyes, hogy a pedagógusoknak van életpályarendszerük, az is helyes, hogy van követelményrendszer, ezt ellenőrzik.”
„Egy dolog világos, hogy azokat a kereteket, amelyek egy jó oktatásügyhöz szükségesek, felállítottuk, (...) A lényeg, hogy ma már az oktatási rendszer irányítható állapotban van, ami esélyt ad arra, hogy a hanyatlás és a gyengülés helyett az emelkedés, az erősödés útjára lépjünk.”
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.