Az amerikai reklámpiacon minden évben a Superbowl az egyik legnagyobb éves esemény. Mindig mindenki beszámol róla, mennyire rohadt drága egy harminc másodperces reklámszpot a félidőben, a legnagyobb cégek versenyeznek ilyenkor egymással, hogy marketingeseik a legeredetibb, legizgalmasabb, leglátványosabb, stb, reklámokkal álljanak elő.
A sikert pedig persze impaktfaktorban mérik: melyik cég reklámjáról mennyit beszélt másnap a szakma és az internet.
Világos, hogy egy ilyen versenyben csak valami nagyon nagy dobással vagy egy nagyon látványos kerülőgesztussal lehet sikert elérni. Az üdítőgyártó Mountain Dew ez utóbbi utat választotta. De még hogy. Íme, itt a kutya-majom-csecsemő hibridjük, amivel vasárnapra előálltak:
Hogy mi ez? Hogy mi történik? Hogy kinek jó ez? Fogalmunk sincs.
És persze szeretnénk megrázni a vállunkat, és azt mondani, hogy minket nem ejtenek át ilyen alapvető marketinges trükkel, hogy mutassunk valami zavarba ejtőt és akkor majd mindenki erről fog beszélni. De hát szemmel láthatólag ez nem így működik, hiszen most is erről beszélünk. És nem csak mi, itt a Huffington Post gyűjtése a netes reakciókról.
Kapituláltunk, fejet hajtunk a majom/kutya/gyerek hibrid előtt.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.