Klinghammer: Nekem is van kockás ingem

“Olyan pedagógusokra van szükség, akik okosak, erkölcsösek, és ezeket az értékeket adják át a diákoknak. Ezért vagyok pipa, ha a tévében nézem, hogy borotválatlan, kócos, kockás inges tanári kar grasszál. Tudniillik egy tanár a megjelenésével is példát mutat a gyerekeknek.”

Régen volt akkora hatása nyilakozatnak, mint Klinghammer István volt felsőoktatási államtitkár mondatainak a szombaton megjelent Magyar Nemzet-interjúban. A kockás ingből azóta a tanártüntetések központi szimbóluma lett, teljes tanári karok fényképezkednek kockás ingben, pénteken a diákok is kockásing-napot hirdettek, újságcikkek magyarázzák a kockásing-jelenséget.

Mivel ekkora hullámokat ritkán sikerül néhány mondattal kiváltani, megkérdeztük Klinghammer Istvát, mit szól ahhoz, hogy jelképet adott a tüntetőknek, és egyáltalán, mi a baj a kockás inggel.

Borotválatlan, kócos, kockás inges

Klinghammer szerint az eredeti interjút átvevő újságok nem értették meg, és elferdítették azt, amit mondott.

A három jelző, a borotválatlan, a kócos és a kockás inges együtt fontos, a rendezetlenséget fejezik ki. De ebből az újságok már elhagyták a kócost, csak a kockás ingesre figyeltek

-  mondja Klinghammer, aki szerint önmagában a kockás inggel nincs semmi baj. “Nekem is van kockás ingem, sporthoz, szabadidőhöz, horgászathoz teljesen jó viselet. És azt is elfogadom, ha valaki szerint tanításhoz is megfelelő, ez csak az én véleményem. A rendezetlenség viszont nem fogadható el egy tanártól, ezt fejezte ki a három jelző.”

Lelkük rajta

Klinghammer nem bánta meg a nyilatkozatot, a kritikát fenntartja, és azt mondja, diákjai egyetértettek vele abban, hogy megjelenésével egy tanár példát mutat.

“Mindenkinek lelke rajta, hogy mit vesz észre ebből a nyilatkozatból. A reakcióikkal sokan ablakot nyitottak saját magukra” 

- mondta Klinghammer, aki nem érti, mit szimbolizálnak, mivel állnak szemben a kockás igben fényképezkedő tanári karok.

Ahogy viszont a Magyar Nemzet-interjúban is mondta, “ebben benne van a 75 éves öregúr dohogása”. Február elején a volt államtitkár a Magyar Időkben arról írt, a “sikeres és sikertelen oktatási rendszerek között a döntő különbség a tanári kar minőségében rejlik”