Panaszkodott, hogy lehetetlenül keveset keres a menő startupnál –> kirúgták

külföld
2016 február 21., 08:50

A Yelp nevű étteremkereső alkalmazásos startup egyik alkalmazottja hosszú nyílt levélben panaszkodott főnökének arról, hogy a San Francisco-i megélhetési költségekhez képest milyen nagyon keveset keresnek a cégnél ő és munkatársai.

A legtöbbjük alig tudja kifizetni a lakbért, nem tudja törleszteni diákhitelét, és semmi pénze nem marad kajára, ezért a cég által biztosított nassolnivalón élnek, amit csak a munkahelyen fogyaszthatnak el. Óránként alig több, mint 8 dollárt keres, és ennek 80 százaléka megy a lakbérre, írta a menő startupcég alkalmazottja, kitérve arra, hogy néha, ha éhes, egyszerűen csak iszik egy liter vizet.

photo_camera Jeremy Stoppelman, a Yelp alapító CEO-ja. AFP / Rob LEVER

Nem telt el sok idő, amikor azt látta, hogy már nem működik a céges emailje:

A kirúgott alkalmazott azt mondta, hogy azzal hívták fel a HR-osztályról, hogy a levél közzétételével megszegte a magatartási kódex feltételeit, ezért "el kell válniuk egymástól".

Később reagált a levélre a cég vezérigazgatója is. Csakhogy ő azt állítja, hogy nem a levél miatt rúgták ki, és hogy neki semmi köze nem volt ehhez:

Stoppelman azt is elmagyarázza Twitteren, hogy szerinte is túl drága város lett San Francisco, ezért a jövőben a kezdő pozíciókat olcsóbb helyekre viszik, például Arizonába.

(Qz, Medium)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.