Hogyan kaphatott arany csillagot egy nemzetközi intézettől egy magyar italpor?

Sokat próbált, minden bullhsitet és kamuszöveget megmosolygó hírügyletesekként is összerándultunk, amikor a következő közlemény érkezett a 444 egyik postaládájába:

Chai Latte: aranycsillagot kapott a Tutti legújabb fejlesztése


Superior Taste Award 2016


2016. május 23., Rábapatona – A brüsszeli székhelyű The International Taste & Quality Institute (iTQi) nemzetközi szakzsűrijétől aranycsillag díjat kapott a Tutti Élelmiszeripari Kft. Chai Latte keleties fűszerezésű, tejes tea italpora.


Miután kiröhögtük magunkat a végső poénig egy kézműves gasztroközlemény szóhasználatával próbálkozó italporosokon - ráadásul tejesteaporról van szó! - a biztonság kedvéért megnéztem, hogy mi is ez a The International Taste & Quality Institute.

Hamar rá kellett jönnöm, hogy olyan üzleti vállalkozásról van szó, ami az ügyesen megválasztott nevére alapoz.

A brüsszeli cég arra alakult, hogy a publicitásra vágyó élelmiszeripari cégek különféle termékeit darabonként 700 és 1600 euró közötti árért vaktesztnek vesse alá, majd kiossza a három évig használható címeket, például ezt a Superior Taste Awardot.

De van Gyémánt Díj is például, annak, aki az elmúlt tíz évben legalább 7-szer befizetett a 3 aranycsillagra. A tarifa a beküldő cég éves forgalmának függvényében növekszik, a referencialista szerint pedig Tutti kategóriájú vállakozások mellett a legnagyobb élelmiszeripari cégek is szeretik a reklámnak ezt a cseles formáját.

Most épp szakadóban van a szerkesztőség, mert páran azonnal abba akarjuk hagyni az újságírást, hogy ilyen tesztelőcéget alapítsunk.

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.