Nem bírják a meleg vizet a brit haditengerészet Perzsa-öbölbe vezényelt, 45-ös típusú rombolóinak hajtóművei, ezért sorban leállnak a tenger kellős közepén, és a legénységük kénytelen órákat tölteni a rendszerleállás miatt kialakult teljes sötétségben.
A Royal Navynek összesen hat ilyen, légicsapások és rakétatámadások elhárítására szánt rombolója van, amelyek a flotta gerincének számítanak, hiszen nekik kellene megvédeniük a többi hajót.
A Type-45-ösökben két-két, intercoolerrel felszerelt Rolls-Royce turbina dolgozik, csakhogy ezek egy tervezési hiba miatt a Perzsa-öböl meleg vizében lelassulnak, így a motorok teljesítménye csökken. A rendszer ezt nem veszi tudomásul, még több teljesítményt követel, erre viszont a generátorok felmondják a szolgálatot, és a rombolón elmegy az áram. A flotta Északi-tengeren cirkáló tagjaival semmi baj, mert a hideg vízben a hiba nem jelentkezik.
Miközben a brit parlamenti képviselők azon háborognak, hogy a tervezési hiba emberéleteket veszélyeztet, a Rolls-Royce azzal védekezik, hogy ők a brit hadügyminisztériumtól kapott specifikációk szerint építették meg a hajtóműveket.
A megoldás: több tízmillió fontért további dízelgenerátorokkal kell felszerelni a rombolókat, amihez ráadásul hatalmas lyukat kell vágni az oldalukba,
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.