A lezuhant egyiptomi repülőgép feketedoboza szerint tűz volt a fedélzeten

A májusban lezuhant egyiptomi utasszállító feketedobozán szereplő hangfelvételek szerint a katasztrófa előtt megpróbáltak eloltani egy, a fedélzeten kitört tüzet – közölte a katasztrófa okainak kivizsgálásával foglalkozó egyiptomi szakértői bizottság, ami korábban elmondta azt is, hogy a tengerből felszínre hozott roncsdarabok magas hőmérséklet okozta károsodásról árulkodnak.

Ez egybecseng azokkal a műszaki üzenetekkel, amiket a repülő ACARS adattovábbító rendszere a gép rendszereinek működéséről és esetleges meghibásodásáról küldött folyamatosan a földi légiirányításnak. Az ACARS füstöt jelzett a pilótafülkéhez közeli mosdóból és az utasszállító elektronikai részlegéből percekkel azelőtt, hogy a repülőgép eltűnt a földi radarokról.

A pilótafülkében elhangzottakat rögzítő feketedobozt, amit a légi közlekedési baleseteket kivizsgáló francia hivatal (BEA) javított korábban, hogy hozzájuthassanak a hangfelvételhez, a héten küldték el Kairóba. A bizottságból származó források szerint a hangfelvétel arra utal, hogy tűz ütött ki a fedélzeten az utasszállító utolsó pillanataiban.

A felvételek a pilóták beszélgetésén túl vészjelzők és egyebek hangjait, például a hajtóművek zaját, és annak változásait rögzítik. A nyomozók további vizsgálatoknak vetik alá a hangfelvételt, de nem zártak ki eddig egyetlen lehetőséget sem.

Az EgyptAir Párizsból Kairóba tartó MS 804-es járata május 19-én tűnt el a Földközi-tenger felett a görögországi Kréta szigete és az egyiptomi partok között, 66 emberrel a fedélzetén. Az utasok többségükben egyiptomi és francia állampolgárok voltak. A gép roncsait és feketedobozait 3000 méter mélyen találták meg. Azt továbbra sem tudni, hogy mi okozta a katasztrófát. (MTI)

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.