Ahány mobilalkalmazás-fejlesztő, szakmai elemző, gazdasági szakértő és jövendőmondó, annyi magyarázat arra, hogyan lett a Pokémon Go-ból néhány nap leforgása alatt akkora siker, hogy a Twitter meg a Tinder csak néz, mint Pikachu a pokemoziban.
A játék sikerében nyilván szerepe van annak, hogy mozgásra késztet, hogy az Ingressről ismert Nianticnek hála egészen precíz geolokációs háttérrel rendelkezik, vagy hogy a Pokémon-univerzum jól bejáratott franchise, ami több generációnak is ismerős, így nemcsak a gyerekek, hanem a szülők szívét is megdobogtatja.
De a feljavított valóságnál, az augmented realitynél semmi nem alkalmasabb arra, hogy rávilágítson a szomorú realityre, miszerint az unaugmented való világ sajnos sokkal rondább, lehangolóbb és unalmasabb, mint egy tetszőleges számítógépes játékkal feldobott változat. Pokémonok nyomába eredtünk Budapesten, itt az öt bizonyíték:
- Ács Acsi Dániel, anarki
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.