Akkorát hazudik az NFM az Uber kivonulására reagálva, hogy Taki bácsi adja a másikat

Reagált az Uber kivonulására-felfüggesztésére a személyszállítót ellehetetlenítő törvény szerzője, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

A közlemény így szól:

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tudomásul veszi az Uber döntését, miszerint a cég inkább kivonul Magyarországról, mint hogy vállalja a törvényes működést, az adófizető magyar taxisokkal való tisztességes piaci versenyt és az adófizetést.

Az NFM azt állítja, hogy „támogatja az innovatív megoldásokat, de ahhoz ragaszkodik, hogy a személyszállításban résztvevő piaci szereplők egyenlő feltételek mentén, törvényesen működjenek és adót fizessenek”, ámde „az Uber döntése azonban azt jelzi, hogy a cég nem vállalja a tisztességes piaci versenyt és törvényes működést”.

Ezzel csak az a baj, hogy egyáltalán nem igaz. Az Uber azért lehetetlenül el a július 24-én hatályba lépő törvénnyel, mert nincs diszpécserszolgálata, márpedig az miért is lenne, ha egyszer a cég hatékonyságának, üzleti modelljének (a közlemény által is hivatkozott „innovatív megoldásának”) éppen az a kulcsa, hogy nincs diszpécserszolgálata, helyette viszont van egy jól működő appja és amögött működő algoritmusai.

Ezzel takarít meg a cég egy csomó pénzt, amit a drágábban és kevésbé hatékonyan működő taxiscégek nem takarítanak meg.

Az Uber egyébként számos országban képes volt arra, hogy adózási ügyekben kompromisszumot kössön a helyi hatóságokkal, az itteni cég vezetője jelezte a mai sajtótájékoztatón is, hogy ők az elejétől fogva kezdeményezték a kormánynál, hogy alakítsák ki a megfelelő jogi kereteket – ám semmilyen együttműködési hajlandósággal nem találkoztak a kormány részéről.

Különösen vicces / elképesztő, hogy az NFM az Ubert vádolja a verseny nem vállalásával, amikor éppen a taxiscégek versenyellenes védelme érdekében hozták meg a hamarosan hatályba lépő törvényt.

(NFM)